سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم ۳.۱۱ درصدی همدان در اعطای تسهیلات اشتغال روستایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: سهم استان همدان در اعطای تسهیلات اشتغال روستایی، ۳.۱۱ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمد توصیفیان، ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان گفت: سهم استان همدان در اعطای تسهیلات اشتغال روستایی کشور ۳.۱۱ درصد  بوده است و تاکنون ۳۵۸ میلیارد تومان اعتبار در دو بخش حمایتی و غیرحمایتی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات در بخش غیرحمایتی مبلغ ۲۶۷ میلیارد تومان و در بخش حمایتی ۹۱ میلیارد تومان است افزود: هنوز سامانه «کارا» برای طرح‌های حمایتی باز است و آمادگی پرداخت تسهیلات برای طرح‌های حمایتی وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه سهمیه پرداخت تسهیلات با استان نیست بیان کرد: سهمیه پرداخت از سوی سازمان مرکزی به بانک‌ها ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: باید دستگاه حمایتی طرح‌ها را از سامانه «کارا» تایید کرده و پس از تایید از سوی سازمان مرکزی، تایید پرداخت تسهیلات انجام می‌شود و استان در پرداخت دخیل نیست.

توصیفیان با بیان اینکه در استان همدان یک هزار و ۷۷۴ طرح با  ۲۵۶ میلیارد تومان اعتبار قرارداد بسته  شده است گفت: از این تعداد  ۷۷۵ طرح  غیرحمایتی با  مبلغ ۲۸ میلیارد تومان و۹۸۲ طرح‌  حمایتی با مبلغ ۲۲۸ میلیارد تومان اعتبار بوده است.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۶۰۰ طرح نظارت شهرستانی شده و ۴۵۲ طرح از سوی تیم‌های نظارت مورد ارزیابی قرار گرفته است گفت: هفته آینده مرکز هتلداری و گردشگری استان هم به بهره برداری خواهد رسید .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه سند توسعه اشتغال تدوین شده و میزان منابع مالی و میزان اشتعال در شهرستان‌ها نیز مشخص شده است گفت: به لحاظ تسهیلات اشتغال‌زا هیچ مشکلی نیست و منابع اعتباری نیز وجود دارد.

توصیفیان ادامه داد: همه اسامی، مشخصات طرح و تعداد اشتغال متعهد شده در سایت اداره‌کل و وزارتخانه موجود است و هر مرجعی نیاز داشت، می‌تواند اسامی را از سایت بگیرد که این نشان‌دهنده شفافیت و نظارت بر طرح‌ها دارد.

انتهای پیام/ب

 مرکز هتلداری و گردشگری استان  همدان هفته آینده به بهره برداری می رسد 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.