سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جدید حوزه قضایی خاش معرفی شد

با حضور مدیرکل دادگستری سیستان و بلوچستان امید جهانتیغ به عنوان رئیس جدید حوزه قضائی خاش معرفی و از خدمات علی مهربانی فر رئیس قبلی دادگستری این شهرستان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر توجه به بهره گرفتن از ظرفیت جوانان تلاش شده، از نیرو‌های خوش فکر، جوان و دارای ایده در امور قضایی استفاده کنیم که رئیس جدید حوزه قضایی خاش از قشر جوان هستند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: در راستای صیانت از خون مطهر شهیدان وظیفه داریم به مردم خدمات شایسته‌ای ارائه دهیم و در انجام وظایف و اجرای عدالت کوتاهی نکنیم.

وی بیان کرد: شهید بهشتی شخصیتی استثنائی و سرمایه‌ای ارزشمند در نظام بودند که نسل‌های جوان قدیم و امروز با ویژگی‌های برجسته ایشان آگاهی کمتری دارند که لازم است ویژگی‌های شخصیتی و کار‌های ارزشی ایشان برای جوانان تبیین شود.

حمیدی ادامه داد: ترور شخصیتی شهید بهشتی در زمان حیات ایشان اوج مظلومیت او را نشان داد که بعد از شهادت از سوی امام خمینی عنوان شهید مظلوم به ایشان اطلاق شد.

وی تصریح کرد: شهید بهشتی قطعا از نفرات اثرگذار برای شکل گیری انقلاب بودند که امام راحل، رهبری، شهیدان بهشتی و مطهری از پایه‌های اصلی نظام محسوب می‌شدند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: در تدوین قانون اساسی و مجلس خبرگان رهبری نقش شهید بهشتی بسیار برجسته بود که به تثبیت انقلاب کمک کرد و آن همه پرسی سال‌های نخستین انقلاب و رای دادن به نظام اسلامی از زحمت‌های این شهید والامقام و دلسوزان انقلاب بود.

حمیدی بیان کرد: جامع‌ترین قانون اساسی نشات گرفته از اسلام با توان شهید بهشتی و علمای شاخص شیعه و اهل سنت تدوین و هم اینک بعد از چهل سال می‌بینیم کمترین نقص را دارد و دنیا می‌بیند بهترین قانون در کشور شکل گرفته و در حال اجرا است.

مقام عالی قضایی استان افزود: در قانون اساسی کشوری وظایفی برای قوه قضاییه تعیین شده که نحوه قضاوت و اجرای عدالت و دفاع حقوق مردم در مقابل افراد ظالم و ستمگر را یادآوری می‌کند لذا در دستگاه قضایی باید طوری برنامه ریزی و کار شود که مردم طعم شیرین اجرای عدالت در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... را بچشند.

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد: با روی کار آمدن آیت الله رئیسی به عنوان فردی با تجربه و کارآمد که با اعتماد مقام معظم رهبری صورت گرفته، موجی از رضایت مندی در جامعه به وجود آمده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در این استان و کشور شاهد تحول در امور قضایی باشیم و عدالت به معنای واقعی اجرا شود و تغییر مدیران در همین راستا اتفاق می‌افتد.

صاحب گل صالحی فرماندار خاش با برشمردن ظرفیت‌های مختلف این شهرستان بیان کرد: جایگاه و شان دستگاه قضایی و رسالت خطیر مدیران و کارکنان در این ارگان اجرای عدالت و بالا بردن رضایت مندی مردم و عاملی برای ارتقای شاخص‌های امنیتی و توسعه‌ای در جامعه است.

وی اظهار کرد: رویه تعاملی قضات و کارکنان حوزه قضایی استان گره گشا در امور بوده و در مبحث امنیت و مقابله با اشرار و برقراری صلح‌های طائفه‌ای شاهد عملکرد برجسته دستگاه قضایی در منطقه بوده ایم.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان امام جمعه، مولوی محمدعلی شهنوازی امام جمعه اهل سنت و مولوی یعقوب حسین بر رابط نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت و مسئول شعبه دو شورای حل اختلاف خاش از خدمات رئیس قبلی حوزه قضائی تجلیل و برای رئیس جدید آرزوی موفقیت کردند.

انتهای پیام/گ

معرفی رئیس جدید حوزه قضایی خاش

برچسب ها: انتصاب ، قوه قضائیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.