سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آخرین جزئیات از وضعیت «مسعود سلیمانی»/ وزارت امور خارجه به شرط حمایت دولت کار را برعهده گرفته است


غلامی درباره آخرین جزئیات از وضعیت مسعود سلیمانی استاد ایرانی بازداشت شده در آمریکا و پیگیری وزارت امور خارجه توضیح داد.


به گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بیست و هشتم اردیبهشت ماه بود که خبر بازداشت «مسعود سلیمانی» استاد برجسته دانشگاه تربیت مدرس توسط مسئولان دانشگاه رسانه ای  شد. 

پس از اعلام این موضوع مسئولان وزارت علوم،  وزارت امور خارجه و دانشگاه تربیت مدرس برای آزادی این استاد برجسته وارد کار شدند اما به دلیل آنکه موضوع درحوزه دیپلماسی و جهانی بود قرار شد وزارت امور خارجه کار را پیش ببرد.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که سلیمانی با آن مواجه شد عدم دسترسی به وکیل و تامین هزینه‌های مالی است که البته به گفته رئیس دانشگاه تربیت مدرس تاکنون ۲ وکیل تعیین شده است.

 هنوز خبر جدیدی از سلیمانی نداریم  

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین خبرها از وضعیت مسعود سلیمانی استاد ایرانی دستگیر شده در امریکا اظهار کرد: متاسفانه هنوز خبر جدیدی از وضعیت  این استاد نداریم و پیگیری کار به وزارت امور خارجه واگذار شده است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به فعالیت وزارت امور خارجه برای آزادی استاد بازداشت شده ایرانی گفت: آقای ظریف  وزیر امور خارجه در جلسه هیئت دولت پیگیری موضوع را به شرط آنکه دولت از آن حمایت کاملی داشته باشد بر عهده گرفت.

وی افزود: متاسفانه وزارت علوم دسترسی به مجمعی که از طریق آنها بتوان تاثیر گذاری مناسب در سطح جهانی داشت را ندارد و به همین دلیل پیگیری کار و وضعیت سلیمانی به وزارت امورخارجه سپرده شده است.

غلامی با بیان اینکه حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران برنامه ها را پیش می‌برد اظهار کرد: در امریکا کار توسط حافظ منافع ایران پیش می‌رود وزارت امور خارجه در حال پیگیری موضوع دستگیری و هزینه‌های مرتبط با وکیل است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
علي
۰۹:۵۱ ۱۲ تير ۱۳۹۸
عجب
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۲ تير ۱۳۹۸
برادر مش رجب