احمدی گفت: وزیر امور خارجه از دولت و خواسته کرده که ردیف بودجه‌ای مخصوص اساتید دستگیره شده ایرانی ایجاد شود.
 
محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‎وگو باخبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات تأمین هزینه‌ به منظور انتخاب وکیل برای مسعود سلیمانی استاد بازداشتی ایرانی اظهار کرد: در راستای تأمین ارز مورد نیاز برای اخذ وکیل از منابع دانشگاه تربیت مدرس و کمک‌های هیئت امنا استفاده کرده‌ایم.
 
احمدی تصریح کرد: اما با این وجود مشکلات مالی و تأمین ارز مورد نیاز چالش‌های زیادی را برای ما به وجود آورده است و مشکلات هنوز پابرجا هستند.
 
رئیس دانشگاه تربیت مدرس درباره همکاری محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در پرونده مسعود سلیمانی بیان کرد: آقای ظریف درخواست کرده‌اند، سازمان برنامه و بودجه ردیف بودجه‌ای برای اساتید بازداشت شده در نظر بگیرد.

دولت باید با ردیف بودجه‌ای اساتید دستگیر شده موافقت کند

وی تصریح کرد: این ردیف بودجه‌ای تنها مختص به سلیمانی نیست  بلکه به تمام دانشمندان و اساتیدی که در کشور‌های مختلف دستگیر شده‌اند و نیاز مالی دارند، تخصیص می‌یابد.

احمدی با بیان اینکه دولت برای این مورد باید ردیف بودجه مناسبی در نظر بگیرد، اظهار کرد: وزارت امور خارجه هم با مشکلات مالی مواجه است و بودجه کافی ندارد به همین دلیل باید هرچه سریعتر این ردیف بودجه‌ای ایجاد شود.

وی درباره وضعیت مسعود سلیمانی تصریح کرد: هنوز هیچ خبر جدیدی از زمان تشکیل دادگاه و فرایند آزادی این استاد بازداشتی در دست نیست.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.