سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی:

محیط زیست یکی از عرصه‌های قدرت هر کشور در عرصه سیاسی است

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: محیط زیست یکی از عرصه‌های قدرت هر کشور در عرصه سیاسی است و باید از محیط زیست بیشتر حفاظت کنیم. کشور ما در منطقه‌ای از دنیا قرار گرفته است که اقلیم شکننده‌ای دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، همایون یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: محیط زیست یکی از عرصه‌های قدرت هر کشور در عرصه سیاسی است و باید از محیط زیست بیشتر حفاظت کنیم. کشور ما در منطقه‌ای از دنیا قرار گرفته است که اقلیم شکننده‌ای دارد. این مساله می‌طلبد که از طرف مردم و مسئولین به محیط زیست دقت بیشتری شود.

وی افزود:  تغییر اقلیم و تغییرات آب و هوا یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در آینده مدنظر خواهد بود، و تغییر اقلیم بیشتر در مرز‌های میانی کره زمین و در مناطق غرب آسیا و شمال آفریقا رخ خواهد داد مدل‌هایی که تغییر اقلیم را رصد می‌کنند نشان می‌دهند که تغییر اقلیم در ایران شدید خواهد بود.  

یوسفی بیان داشت: مجلس شورای اسلامی مصوبات خوبی در زمینه محیط زیست دارد اخیرا نیز لوایح خوبی در این زمینه تصویب شده است. در بودجه سال ۹۸ نیز اعتبار مناسبی برای سازمان محیط زیست در نظر گرفته شده است.  

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که انجام شد، مشخص شد که علت اصلی گرد و غبار کانون‌های داخلی هستند و نسبت به بقیه کشور، تاثیرپذیری خوزستان از کانون‌های گرد و غبار خارجی کمتر است و در نهایت در برنامه توسعه داخلی کشور مصوب شد که کانون‌های ریزگرد داخلی تا سال  یکهزار و ۴۰۰ کنترل شود.  

این مقام مسئول افزود: کار کنترل کانون‌های داخلی انجام شد و امروز نسبت به سال‌های گذشته تعداد روز‌های سالم ما افزایش پیدا کند و شدت گرد و غبار که در گذشته به حداکثر ۱۰ هزار واحد می‌رسید، به ۳ هزار واحد می‌رسد. یعنی شدت گرد و غبار حدود دو سوم کمتر شده  همچنین آبگیری تالاب‌ها موجب شد تا حدود زیادی کانون‌ها کنترل شوند و این مشکل تا حد زیادی بهتر شده است.

تخصیص اعتبار برای حل مشکل ریز گرد‌ها 

وی گفت: ۱۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به حل مساله ریزگرد‌ها اختصاص داده شده است به این ترتیب اعتبار مقابله با ریزگرد‌ها در سال ۹۸ نیز مشخص شده است و برنامه‌ها امسال نیز همچنان ادامه خواهند داشت.

یوسفی اظهار داشت: در چند سال اخیر هیچ پروژه انتقال آبی مطالعه، کلنگ‌زنی و اجرا نشده است. در چند سال آینده نیز این اتفاق نمی‌افتد. گاه حرف‌هایی در این زمینه زده می‌شود که درست نیستند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه لازم برای پروژه‌های انتقال آب در بودجه سال ۹۸ حذف شده است و پروژه‌ای در زمینه انتقال آب و مطالعه داده نشده است.

این مقام مسئول در خصوص تونل بهشت آباد افزود: در چند سال اخیر هیچ کاری برای ساخت تونل بهشت آباد انجام نشده و مردم در این زمینه دغدغه‌هایی دارند و  در چند سال آینده نیز کاری انجام نمی‌شود. البته مسئولان استان‌های دیگر به دنبال اجرای آن هستند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: محیط زیست ، گرد وغبار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.