سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمان: در برخی شاخص‌های بهداشت و درمان از متوسط کشور پائین‌تر هستیم

استاندار کرمان گفت : در برخی شاخص‌های بهداشت و درمان از حد استاندارد شاخص پائین‌تر هستیم و باید با برنامه سریع این توازن را در استان ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدائی استاندار کرمان در آئین افتتاح ساختمان جدید مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر کرمان افزود: برنامه‌های ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان و تقویت زیرساخت‌ها در استان با اولویت شهرستان‌های شرقی و جنوبی و جزئیات این برنامه برای تحقق در زمانبندی معقول در نشست عصر امروز با وزیر بهداشت برررسی می‌شود.

وی ضمن تقدیر از حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفت شهرستان استان کرمان، ادامه داد: یکی از برنامه‌ها و اهداف حکومت‌ها و دولت‌ها از جمله دولت تدبیر و امید، ایجاد کیفیت بهتر در زندگی مردم است که از آن به عنوان توسعه تعبیر می‌کنیم و توسعه در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تعریف می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به این مطلب که بهداشت و درمان از مولفه‌های توسعه به شمار می‌رود، تاکید کرد: یکی از بخش‌های مهم برای بهبود کیفیت زندگی مردم و توسعه، توجه به حوزه بهداشت و درمان است.

فدائی گفت: در برخی شاخص‌های بهداشت و درمان از حد استاندارد شاخص و متوسط کشور پائین‌تر هستیم و باید با برنامه سریع و در مدت زمان معقول این توازن را در استان ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: برای تحقق این امر باید بین دولت و بخش خصوصی و خیران همکاری نزدیک ایجاد شود، زیرا دولت به تنهایی در کوتاه و میان مدت به دلیل گستردگی کار‌ها نمی‌تواند به اهداف تعیین شده برسد.

فدائی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود که شاخص‌های بهداشت و درمان را در استان به متوسط کشور و استاندارد موجود دنیا برسانیم، گفت: معتقدیم سهم بهداشت و درمان از منابع ملی واستانی باید متناسب با نیاز‌های این بخش باشد.

استاندار کرمان تاکید کرد: همکاری لازم برای توسعه بخش بهداشت و درمان با کمک خیران و بخش خصوصی را داریم و سعی می‌کنیم توجه لازم را داشته و مشکلات را حل کنیم و بخش خصوصی در سال‌های اخیر کار‌های خوبی کرده و برنامه‌های خوبی اجرا شده است.

فدائی گفت: تسهیلات بانکی، یارانه، سود بانکی، صدور مجوز‌ها و معافیت مالیاتی از جمله مواردی است که سعی می‌کنیم آن‌ها را دنبال کنیم تا همکاری خوب بخش خصوصی را داشته باشیم.

وی یادآور شد: موسسات درمانی با سابقه‌ای در استان کرمان با کمک خیران ایجاد شده و اداره می‌شود واین کار باید ادامه می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: از خیران سلامت استقبال می‌کنیم تا برای کمبود‌های حوزه بهداشت و درمان به کمک ما آیند تا در مدت زمان معقولی به شاخص‌های تعیین شده دست یابیم.

ساختمان مرکز آموزشی و درمانی شهید باهنر کرمان با زیربنای ۳۰ هزار مترمربع و هزینه کرد ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه ساختمان و تجهیزات با ۳۵۰ تخت آماده خدمت رسانی به مردم جنوب شرق کشور است.

کار احداث این مرکز به عنوان اولین و بزرگترین مرکز حوادث جنوب شرق از سال ۸۷ آغاز و در اردیبهشت ماه ۹۸ تکمیل شده است.

انتهای پیام/س

توسعه متوازن شاخص‌های بهداشت و درمان استان کرمان را دنبال می‌کنیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.