سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵۰ هزار تن از محصول چغندرقند خوزستان نابود شد

رییس کارگروه چغندر خوزستان گفت: بدلیل مشکل کمبود کامیون در زمان برداشت چغندر در شمال استان، ۱۵۰ هزار تن از دسترنج کشاورزان نابود شد.

زارع کریمی، رییس کارگروه چغندر خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، درخصوص آخرین وضعیت برداشت چغندر از اراضی شمال استان و انتقال این محصول به کارخانه‌های تولید شکر به سایر استان‌های کشور گفت: کشت چغندر توسط ۸ کارخانه داستان خوزستان انجام شد و تا امروز عملیات برداشت محصول ۷ کارخانه به اتمام رسیده است.

وی بیان داشت: متاسفانه بدلیل وقوع حوادث غیر مترقبه از جمله؛ بارش باران های شدید، جاری شدن سیل و کمبود کامیون در زمان برداشت چغندر در خوزستان و انتقال این محصول استراتژیک به کارخانه‌های تولید شکر، عیار این محصول با افت شدیدی مواجه شد و سبب نابود شدن ۱۵۰ هزار تن چغندر برداشت شده و تحمیل خسارت به چغندرکاران شد.

کریمی افزود: براساس برآورده‌های انجام شده، ۵۰ میلیارد تومان به چغندرکاران و بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است.


بیشتر بخوانید: برداشت چغندرقند، کام تلخ کشاورزان را شیرین نکرد


رییس کارگروه چغندر خوزستان با بیان اینکه در سال زراعی جاری، بیش از ۶۲۰ هزار تن چغندرقند در استان تولید شد، تصریح کرد: از این میزان محصول، حدود ۸۰ هزار تن شکر تولید می‌شود و تفاله خشک آن برای خوراک دام و دیگر فرآورده‌ها قابل مصرف است.

این مقام مسئول، در پایان از مسئولان مربوطه و دولت خواست، برای جبران خسارت و همچنین جلوگیری از توقف کشت این مسئول استراتژیک که سبب خودکفایی و بی نیاز شدن از ورود شکر به کشور می‌شود، همکاری و مساعدت نمایند.

گفتنی است؛ بدلیل غیرفعال شدن برخی کارخانه‌های بزرگ تولید قند و شکر در استان، چغندرکاران مجبورند محصول خود را به سایر استان‌های کشور ارسال کنند.

نکته لازم توجه این است که به دلایل مختلفی از جمله کمبود کامیون و استقبال نکردن رانندگان برای انتقال محصول به سایر استان‌ها به دلیل به صرفه نبودن هزینه‌های حمل، توزیع نشدن روغن و حتی نبود گازوئیل سبب ماندن و خراب شدن چغندر برداشتی شده است.

انتهای پیام/گ

برداشت چغندر در انتظار کامیون

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۱ تير ۱۳۹۸
جای تاسف داره .بعد بگید شکر گرون شد باید وارد کنیم .بیکاری بیداد میکنه تو استان ولی شرکت غیرفعال داریم الله مااشالله