سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوالیک در همایش آمریکا و جنایت‌های قرن مطرح کرد؛

سیاست آمریکا به نفع منافع خودش است نه حقوق بشر

استاد حقوق بشر گفت: آمریکایی ها سیاست‌هایشان را در راستای منافع خودش برنامه ریزی می‌کنند و حقوق بشر را در سیاست‌های خود در نظر نمی‎گیرد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دانیل کوالیک، استاد حقوق بشر‬‎در دانشکده حقوق دانشگاه پیتزبورگ آمریکا در همایش آمریکا و جنایت‌های قرن با اشاره به سیاست‌های آمریکا، گفت: وقتی که به سیاست‌های دولت آمریکایی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که آنها سیاست‌هایشان را در راستای منافع خودش برنامه ریزی می‌کنند و حقوق بشر را در سیاست‌های خود در نظر نمی‎گیرد.

وی ادامه داد: اکنون سران آمریکایی که در خصوص مقابله و حمله نظامی به ایران صحبت می‌کند، می‌بینیم که هدف خود را اینگونه توجیه می‌کنند که این اقدام، اقدام تلافی جویانه در مقابل فعالیت‌های ایران است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: آمریکا برای خود حقوقی را در نظر می‌گیرد که آن را برای دیگران نمی‌خواهد و خود را از رعایت هر حقی مصون می‌داند که این سیاست‌ها از زمان جورج بوش پایه گذاری شده است.

وی افزود: ما در حمله نیرو‌های آمریکایی به عراق و افغانستان شاهد توجیهاتی از سوی آن‌ها بودیم و آمریکایی‌ها برای خود اسنادی را تهیه کرده بودند، این بخش کوچک نشان دهنده سیاست‌های کلان نظامی آمریکاست؛ امروز این سیاست‌ها را در ورود ناو‌های آمریکایی به منطقه خاورمیانه و ورود پهپاد خود به مرز‌های هوایی ایران شاهد هستیم.

کوالیک ادامه داد: این نگرشی است که در ذهن سیاستمداران آمریکایی وجود دارد و فعالیت‌ها و سیاست‌های خود را به این روش توجیه می‌کنند؛ این واقعیت محضی است که باید آن را مدنظر داشته باشیم که هیچ کشوری با اجرای این سیاست توسط آمریکا جرات حمله به آن را ندارد.

وی گفت: اگر به تاریخ حملات آمریکا به کشور‌های ویتنام و عراق و امروز به برخورد آمریکا با ایران و کره شمالی نگاه کنیم درس‌های زیادی در خصوص سیاست‌های آمریکا در برخورد با سایر کشور‌ها می‌‌‌گیریم.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.