تفاهم نامه مشترک قوای سه گانه در موضوع تنقیح قوانین و مقررات کشور فردا در مجلس شورای اسلامی امضاء می‌شود.

تفاهم نامه ملی تنقیح قوانین و مقررات کشور فردا امضاء می‌شودبه  گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت، حسین میرمحمدصادقی معاون قوانین مجلس با اعلام خبر امضای تفاهم نامه مشترک قوای سه گانه، اظهار داشت: موضوع تنقیح قوانین و مقررات کشور یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه و پیشرفت کشور و همچنین راهکار احقاق حقوق عامه است.

وی افزود: بعد از حدود صد و سیزده سال قانونگذاری حدود ۱۳ هزار عنوان قانون وضع شده است که طبیعتاً اثرگذاری و اثرپذیری قوانین و مقررات بر یکدیگر باعث شده است، موضوع کشف قانون معتبر در حوزه‌های مختلف با چالش جدی مواجه شود و بعضا آثار زیان باری برای کشور در پی داشته باشد.

معاون قوانین مجلس تصریح کرد: قانونگذار بعد از تجربیات مختلف در زمینه پالایش قوانین و مقررات در سال ۱۳۸۹ برای تحقق این هدف قانونی با عنوان قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور تصویب کرد.

میرمحمد صادقی افزود: رسیدن به مقصود و آرمان نهایی قانونگذار در خصوص امر تنقیح میسر نیست مگر آنکه اراده جدی و هم افزایی قوای سه گانه در این مسیر ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا جلسات متعددی با نمایندگان مرتبط در قوای سه گانه برگزار شد و نهایتاً مقرر شد برای اجرایی شدن این موضوع یک تفاهم نامه ملی تدوین و امضاء شود.

معاون قوانین مجلس گفت: به همین منظور فردا در محل مجلس شورای اسلامی طی یک مراسم رسمی این تفاهم نامه برای اولین بار بین قوای سه گانه منعقد و توسط معاون قوانین مجلس و معاون حقوقی رئیس جمهور و معاون محترم حقوقی قوه قضائیه امضاء خواهد شد.

گفتنی است، تفاهم نامه مشترک قوای سه گانه در موضوع تنقیح قوانین و مقررات کشور فردا (سه‌شنبه ۱۱ تیرماه) در مجلس شورای اسلامی امضاء می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار