سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس هیئت عامل ایمیدرو:

۳۰۰ هزار کیلومتر اکتشاف جدید معدنی در دستور کار قرار گرفت

غریب‌پور گفت: امسال سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع برنامه اکتشافی جدید در برنامه دارد.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خداداد غریب‌پور، رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حاشیه مراسم روز ملی صنعت و معدن گفت: ایمیدرو با همکاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور توانست به موفقیت‌های خوبی در بخش اکتشافات عمیق دست یابد و پیمانکاران حفاری توانستند خودشان ظرفیت‌های جدیدی ایجاد کنند و امسال ایمیدرو ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع برنامه اکتشافی جدید در برنامه دارد.

وی تصریح کرد: وابستگی کمتر صنایع معدنی به خارج از کشور به دلیل پیچیدگی‌های صنعتی کمتر، سبب شد تحریم‌ها تأثیر کمتری در این بخش داشته باشد و در این زمینه سرمایه گذاری‌هایی که از قبل ایجاد شده بود، اکنون به شیوه‌های مختلف در حال اجرا است.

غریب پور ادامه داد: یک سال گذشته بخش معدن و صنایع معدنی توانست از خام‌فروشی فاصله بگیرد و امروز عمده تمرکز و اولویت ایمیدرو بر تولید محصولات با ارزش افزوده بالا است.

وی افزود: بیش از ۲۰ درصد صادرات غیرنفتی کشور را محصولات معدنی تشکیل می‌دهد که رقمی در حدود ۱۰ میلیارد دلار است.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: عمده تمرکز ایمیدرو این است که ارز مورد نیاز بخش صنعت را از محل خود صنعت تأمین کند که شامل تجهیزات و پروژه‌های جدید می‌شود.


بیشتر بخوانید: مهمترین راهبرد برای نجات صنعت کشور چیست؟


غریب پور اظهار کرد: بانک مرکزی در این ارتباط همراهی داشته و توانستیم همه تعهدات ارزی را با کمک این بانک و گمرک اجرایی کنیم. اکنون ماهانه بین ۲۰۰ تا ۳۶۰ میلیون دلار ارزش صادرات تولیدات فولادی است.

وی تصریح کرد: برنامه شکل گیری صندوق جسورانه برای مباحث اکتشافات معدنی تدوین شده و در حال آماده سازی برای عرضه در بورس است و با آماده شدن این صندوق، سهامداران می‌توانند برای سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش معدن مشارکت کنند.

معاون وزیر صنعت گفت: بخش معدن و صنایع معدنی از ارزش افزوده بالایی برخوردار است و که می‌تواند زمینه مشارکت و سرمایه‌گذاری مردم را با استفاده از این صندوق هرچه بیشتر فراهم کرد.

غریب پور افزود: جذابیت بخش معدن و صنایع معدنی برای سرمایه گذاری پایین نیست و شاید تاکنون به خوبی معرفی نشده است.

وی تصریح کرد: این بخش جذابیت بالایی در بازار سرمایه دارد و این مهم با توجه به سود‌هایی که صنایع معدنی توزیع می‌کنند و ارزش افزوده بالایی که دارند، مشخص است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.