وی ادامه داد: در راستای اجرایینمودن برنامههای سند تحول بنیادین و با تشکیل کارگروههای متشکل از معاونتها و رؤسای ادارات داخلی و با انجام برش استانی، سنگ بنای اجرای این اقدام مهم در آموزش و پرورش استان گذاشته شد که پس از ابلاغ به نواحی و مناطق، نواحی و مناطق نیز بر اساس موقعیت و شرایط خود به مدارس ابلاغ میکنند.
یزدانپناه اظهار امیدواری کرد: با اجرای شش زیر نظام سند تحول با اهداف دورههای مختلف تحصیلی بتوانیم گامی استوار و جدی در تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی برداریم.
وی در ادامه بیان کرد: برنامههای سند تحول در قالب هریک از زیر نظامها مشخص شده است و سند تحول چهارچوبی مدون و برنامهریزی شده است که توسط کارشناسان و متخصصان مختلف تهیه و تدوین گردیده و باید از راههای مختلف و برگزاری دورههای آموزشی نسبت به شناسایی واقعی و عملی سند گام برداریم و همه مدیران از بالاترین مقامات در آموزش و پرورش تا مدرسه از دریچه اجرایی به سند نگاه کنند.
بالاترین مقام اجرایی در آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعتبارات سال ۹۸ بر اساس برنامه و تحقق هر زیر نظام است که در بودجه سال ۹۸ پیشبینی شده است.
وی اظهار داشت: برای اجرای خوب سند باید آن را خوب درک کنیم و آشنایی کامل داشته باشیم و به آن باور داشته باشیم در غیر اینصورت تحولی ایجاد نخواهد شد.
یزدانپناه آموزش و پرورش را مهمترین مؤلفه یک جامعه موفق دانست که با برنامهریزی صحیح و اصولی و توجه به جایگاه واقعی و عزتمند معلمان میتواند باعث پیشرفت همهجانبه گردد.
گفتنی است، رصد و پایش برنامهها در سال ۹۸ به صورت فصلی و بر اساس شاخصهای تعیینشده در برنامهها انجام خواهد شد. تدوین شاخصهای اختصاصی و عمومی ارزیابی عملکرد نیز براساس برنامه ابلاغی میباشد، بنابر این بخشهایی نظیر اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی و معاونتهای مختلف ضمن همکاری با شورای اجرایی سند تحول استان که وظیفۀ نظارت، ارزیابی و پیگیری برنامهها را بر عهده دارند، با اتخاذ سازوکارهای مناسب و هماهنگ، بر فرایند و اجرای این برنامهها نظارت میکنند و گزارشهای مربوط را به شورای هماهنگی اجرایینمودن سند تحول آموزش و پرورش استان ارائه مینمایند.
انتهای پیام/ز