سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتانیاهو: برگشت آمریکا به برجام یعنی دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای!

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اظهارات ضدایرانی خود مدعی شد برگشت آمریکا به برجام اشتباه است و این رژیم نیز اجازه تثبیت حضور نظامی ایران در سوریه را نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر با تکرار ادعای ضدایرانی خود مدعی شد برگشت آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یعنی امکان دست‌یابی ایران به تسلیحات هسته‌ای.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در گفتگویی مطبوعاتی در قدس اشغالی در واکنش به ادعای اخیر نامزد‌های دموکرات ریاست‌جمهوری آمریکا مبنی بر برگشت واشنگتن به برجام، این اقدام را «خطا و اشتباه» خواند.

نتانیاهو با ادعای اینکه «برگشت به برجام برخلاف منافع آمریکا و منطقه است» مدعی شد: «ایران بزرگترین تهدید برای امنیت جهان است. بازگشت به برجام یعنی اجازه‌دادن به ایران برای دست‌یابی به تسلیحات هسته‌ای».

او همچنین مدعی شد: «رئیس‌جمهور ترامپ گفته است اجازه نمی‌دهد ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد. من نیز در جایگاه نخست‌وزیر اسرائیل اعلام می‌کنم من به ایران اجازه دست‌یابی به سلاح هسته‌ای را نمی‌دهم. برگشت به برجام اشتباه است».

روز چهارشنبه در مناظره‌های اولیه نامزد‌های دموکرات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ۹ نفر از ۱۰ نفر مدعی بودند در صورت پیروزی در انتخابات، آمریکا به برجام بازخواهد گشت.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال گذشته به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و با بازگرداندن همه تحریم‌هایی که ذیل توافق هسته‌ای تعلیق شده بودند، آشکارا اعلام کرد کارزار فشار تحریم حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاد تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی ادعای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر قصد ایران برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای را تکرار می‌کند که رهبر جمهوری اسلامی ایران در فتوایی شرعی تاکید کرده‌اند که هرگونه تولید و ذخیره سازی سلاح هسته‌ای حرام شرعی بوده و در دیدار اخیر با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن، نیز بار دیگر به این موضوع اشاره کردند.

نتانیاهو روز پنج‌شنبه همچنینن در دانشکده افسری نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز ادعای حضور نظامی ایران در سوریه را تکرار کرد و بار دیگر مدعی شد: «ما به اقدامات خود علیه تلاش ایران برای تثبیت حضور نظامی در سوریه ادامه می‌دهیم. ما در سوریه در حال مبارزه با ایران هستیم و  ترامپ نیز جنگ اقتصادی نیرومندی را علیه ایران به راه انداخته است».

بنا به گزارش پایگاه «تایمز اسرائیل»، این اظهارات نتانیاهو درباره حضور ایران در سوریه دو روز پس از نشست سه جانبه آمریکا، رژیم صهیونیستی و روسیه درباره تحولات سوریه بیان می‌شود. این نشست که در قدس اشغالی برگزار شد جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، نیکلای پاتروشف، مشاور امنیت ملی روسیه و نیز مائیر بن شبات، مشاور امنیت داخلی اسرائیل حضور داشتند.

به نوشته تایمز او اسرائیل، مشاور امنیت ملی روسیه در گفتگوی خبری پس از این نشست دیدگاه آمریکا و اسرائیل درباره اینکه «ایران مهمترین تهدید برای امنیت منطقه است» را رد و همچنین مخالفت خود را با حمله‌های هوایی اسرائیل به سوریه اعلام کرد.

نیکلای پاتروشف  پنجشنبه گذشته در پایان نشست امنیتی بین المللی در شهر اوفای روسیه و پیش ازا نشست سه جانبه در قدس اشغالی در گفتگو با خبرنگاران گفت: «ایران به دعوت دولت قانونی سوریه در این کشور حضور یافته است و با جدیت در مبارزه با تروریسم مشارکت دارد و بر همین اساس ما در نشست قدس برای در نظر گرفتن منافع ایران تلاش خواهیم کرد، زیرا ایرانی‌ها پول زیادی در سوریه سرمایه گذاری کرده و در این کار به موفقیت‌هایی رسیده اند».

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.