آلمان، فرانسه و شماری دیگر از متحدان عضو ناتو به سرپرست وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند توافق هسته‌ای ایران باید حفظ شود.

درخواست آلمان و فرانسه برای حفظ برجام/ اسپر: آمریکا خواهان جنگ با ایران نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آلمان، فرانسه و شماری دیگر از متحدان عضو ناتو به مارک اسپر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند توافق هسته‌ای ایران باید حفظ شود و نباید در معرض خطر قرار گیرد.

مارک اسپر نیز به متحدان واشنگتن در ناتو اعلام کرد آمریکا خواهان جنگ با ایران نیست.

او البته مدعی شده است که واشنگتن «حوادث» بیشتر را تحمل نخواهد کرد.

 سرپرست وزارت دفاع آمریکا در نشست وزرای دفاع پیمان آتلانتیک شمالی در بروکسل مدعی شد: اقدامات خصمانه ایران مسئله‌ای بین‌المللی است، اما ما به دنبال جنگ با آن‌ها نیستیم. ما متعهدیم که از دستیابی ایران به توانمندی سلاح هسته‌ای جلوگیری کنیم. ایران باید برای بحث در مورد برنامه هسته‌ای و برنامه موشکی به مذاکره بازگردد.

بر اساس این گزارش، دیپلمات‌های حاضر در این نشست که امروز در بروکسل و پشت در‌های بسته برگزار شده، می‌گویند پس از سخنرانی اسپر، فرانسه به او هشدار داده است که آمریکا نباید ناتو را در عملیات نظامی احتمالی در خلیج فارس درگیر کند.

در همین حال، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس نیز همزمان با ورود به ژاپن برای شرکت در نشست گروه ۲۰ اعلام کرد انگلیس هر کاری در حد توانش برای نجات توافق هسته‌ای ایران انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، آمریکا ، فرانسه ، برجام ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۶ تير ۱۳۹۸
اگه سر جنگ نداره پس چرا تحريم كرده و همه رو عليه ما تحريك ميكنه جنگ كه فقط جنگ نظامي نيست
آخرین اخبار