سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست آمریکا از استرالیا برای تحریم ایران

وزیر امور خارجه آمریکا گفت در صورتی که استرالیا ایران را تحریم کند، واشنگتن از آن استقبال خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از استرالیا خواست ایران را تحریم کند و گفت در صورتی که این کشور چنین کند، آمریکا از آن استقبال خواهد کرد.

پمپئو در گفت‌وگو با روزنامه « The Australian » گفت: «آمریکا از این موضوع استقبال می‌کند که استرالیا به طور صریح علیه جمهوری اسلامی ایران و سابقه ۴۰ ساله تروریسم آن در سراسر جهان صحبت کند و اذعان کند ایران همینک به قایق‌های تجاری در حال عبور از تنگه هرمز حمله می‌کند.»

وی اضافه کرد: «آمریکا همچنین از هر تصمیمی از سوی استرالیا مبنی بر اعمال خودمختار تحریم علیه ایران استقبال می‌کند. استرالیا یکی از بازیگران مهم اقتصادی است بنابراین اعمال تحریم‌های مستقل‌تر مورد استقبال آمریکا خواهد بود.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت استرالیا می‌تواند در «ائتلاف جهانی جدید علیه ایران» نقش مهمی ایفا کند. تردد آزاد و بدون مانع در دریا برای اکثر کشورها مهم است و استرالیا می‌تواند در زمینه تشکیل ائتلافی برای باز نگاه داشتن آبراه‌های بین‌المللی کمک مهمی بکند.

اشاره پمپئو به ائتلافی دریایی متشکل از چندین کشور است که آمریکا گفته بود قصد دارد برای «حراست از آزادی تردد» در خلیج فارس و تنگه هرمز تشکیل دهد. این در حالی است که «مارک اسپر»، سرپرست وزارت دفاع آمریکا پنجشنبه اعتراف کرد کشورهای عضو «ناتو» حمایت چندانی از طرح دولت آمریکا برای تشکیل چنین ائتلافی علیه ایران نکرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.