سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منظومه فکری انجمن اسلامی دانش‌آموزان منطبق با رهیافت‌های شیعی است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: منظومه فکری و تربیتی تشکیلات انجمن اسلامی دانش‌آموزان منطبق با رهیافت‌هایی است که ذیل عنوان «شیعه» آمده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری در دومین اجلاسیه مسؤولان انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: با بیان اینکه وجود بارگاه منور امام رضا (ع) در مشهد فرصت مغتنمی است که خدای متعال به ما ایرانی‌ها ارزانی داشته است، تشرف به این بارگاه اثرات تربیتی فوق‌العاده‌ای دارد، گاهی یک تشرف به آستان حضرت از ده‌ها ساعت کار تربیتی ثمربخش‌تر است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: مزیت ویژه اردو‌های مشهد این است که بچه‌ها بتوانند مکررا به زیارت بروند، از این جهت مکان اردوگاه‌های ما برای اردو‌های دانش‌آموزی نقاط ضعفی دارد.

وی با تاکید بر اینکه بچه‌هایی که به اردوگاه‌های دانش‌آموزی مشهد می‌آیند از این مسأله ناراحت هستند که نمی‌توانند به‌طور شایسته زیارت داشته باشند، اظهار کرد: می‌شود با بازطراحی و تجهیز اردوگاه‌ها آنجا را به‌محلی برای آموزش مهارت و معارف تشکیلاتی تبدیل کرد.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه نظریه مقاومت که مدنظر رهبر معظم انقلاب است، دقیقا مطابق شیعه در اسلام ناب محمدی است، تصریح کرد: منظومه فکری و تربیتی تشکیلات ما منطبق با رهیافت‌هایی است که ذیل عنوان «شیعه» داشته است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: طبق تعالیم اسلامی لفظ شیعه به‌کسی اطلاق می‌شود که زیرساخت‌های یک شخصیت مجاهد و موثر که توانایی جامعه‌سازی را دارد، است.

وی با بیان اینکه فضای این مکتب تربیتی را همان چیزی تشکیل می‌دهد که به آن تربیت حماسی می‌گوییم، افزود: کلید واژه‌ای که به‌فهم عقبه این منظومه فکری رهنمون سازد، لفظ «شیعه» است و امام صادق (ع) در این موضوع راهنمایی بسیار کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری اظهار کرد: مسأله دیگر همت است، اینکه می‌بینید انسان مومن به تغییر و اصلاح تمام عالم می‌اندیشد، اینکه امام معصوم در روایت می‌فرماید که شیعه کسی است که در میان ده‌ها هزار نفر ساکن یک سرزمین از همه باتقواتر است و از این امر مهم نیز بر‌می‌آید.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: شاخص دیگری که درباره شیعه ارائه می‌شود تجلی ارتباط الهی او در نماز و ارتباط با قرآن کریم است و این مهم که بتواند هر مطلبی را به قرآن کریم ارجاع دهد و آن را قضاوت کند.

وی تاکید کرد: اینکه فردی بتواند با معیار‌های قرآنی موضوعات مختلف را سنجش کند، خیلی بالاتر از قرائت، تلاوت، حفظ و انس با قرآن کریم است.

شایان ذکر است دومین اجلاسیه مسؤولان انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از ۴ تیرماه به‌مدت چهار روز با هدف بررسی قرارگاه علمی در تشکل دانش‌آموزی، راه‌اندازی کارگاه اینترنت اشیاء، برنامه‌ریزی و تشکیل ستاد پیاده‌روی دانش‌آموزان در اربعین و برپایی اردو‌های طلائیه‌داران فردا در مشهد در حال برگزاری است.

در حال حاضر ۶ هزار پایگاه انجمن اسلامی دانش‌آموزی در مدارس متوسطه کشور وجود دارد که بیش از ۳۰۰ هزار نفر در آن عضویت دارند.

انتهای پیام/ م

خط فکری انجمن اسلامی دانش‌آموزی منطبق با رهیافت‌ شیعی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.