سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دیوان عالی کشور عنوان کرد؛

مردم اطلاعات حقوقی خود را بالا ببرند/ کمبود نیروی کارآمد در دستگاه قضایی

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم گفت: اگر مشکلاتی در گوشه‌هایی از دستگاه قضایی وجود دارد به دلیل نبود نیرو‌های کارآمد به میزان مراجعه کنندگان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور در ویژه برنامه یادیاران به مناسبت سالروز شهادت آیت ا... دکتر بهشتی و گرامیداشت شهدای قوه قضاییه در کرمان  گفت: حضور بنده در کرمان یادآور خاطرات زیادی است از سال ۷۳ تا ۷۹  که در کرمان مسئولیت داشتم و در خدمت مردم کرمان بودم.

وی بیان کرد: مردم کرمان در صحنه انقلاب و در میدان‌های انقلاب به ویژه لشکر ۴۱ ثارالله نقش زیادی داشتند این انقلاب درسال ۱۳۶۰ یک نهال نوپا بود و این نهال نوپا باخون بزرگانی، ازجمله شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر آبیاری شد.

وی تصریح کرد: دشمنان بزرگترین شخصیت‌ها را برای ترور انتخاب کردند، اما با همه این ترور‌ها امام با صلابت و محکم ایستاد ،خون شهیدان بزرگی، چون بهشتی انقلاب را آبیاری کردند که الان این انقلاب، چون درخت تنومندی رشد کرده و دشمنان نتوانستند به آن لطمه‌ای بزنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم افزود: دشمنان جنگ سخت را امتحان کردند و نتوانستند اراده این ملت را بشکند و امروز دشمن جنگ نرم را آغاز کرده است و از طرفی با ایجاد جنگ اقتصادی درصدد ناامید کردن مردم انقلابی است.

وی گفت: اگر حضور رهبر بزرگ انقلاب نبود این انقلاب تداوم پیدا نمی‌کرد، اکنون ما در شرایطی قرار گرفتیم که برای حفظ ارزش‌های انقلاب باید قدم‌های بزرگی برداریم اول مجاهدت در صحنه‌های مختلف انقلاب است این به معنی سلاح در دست داشتن نیست بلکه حضور داشتن در صحنه‌های خدمت رسانی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم افزود: باید افراد با تلاش قدرت و فکر خود برای ملت مقتدر و مظلوم خدمت رسانی کنند و کمال بی انصافی است برخی از مدیران نسبت به مراجعه کنندگان ادارات دولتی بی توجهی می کنند.

رییس دیوان عالی کشور گفت : دستگاه قضایی باید نسبت به احقاق حقوق مردم اقدام کنند که این جهاد در صحنه قضاوت است ،کارگا‌ه های تولیدی تمام تلاش و توان خود را برای تولید به کار گیرند تا شعار رهبر انقلاب تحقق پیداکند.

وی افزود: امروز جهاد جبهه نیست امروز میدان مبارزه در بخش صنعت، کشاورزی، فرهنگی و... است، همه باید جهاد کنند و انقلاب را حفظ نمایند.

وی تصریح کرد: ارتقا بصیریت یعنی پیداکردن راه و فهمیدن وظیفه که اگر امروز بصیریت مردم شریف ایران نبود، انقلاب نبود ،بصیریت یعنی بفهمیم دشمن چه نقشه‌هایی دارد و راه‌های مبارزه با آن را بدانیم. البته  بصیریت تنها به تحصیلات دانشگاهی و... نیست .

رییس دیوان عالی کشور افزود: ما در دستگاه قضایی قانون به قدر کافی داریم اگر مشکلاتی در گوشه‌هایی از دستگاه قضایی وجود دارد به دلیل نداشتن نیرو‌های کارآمد به میزان تعداد مراجعه کنندگان است ، تلاش داریم  نیرو‌هایی کارآمد را گزینش کنیم تا به حجم زیاد پرونده‌های ورودی رسیدگی کنند.

وی گفت: اگر قاضی رایی خلاف قانون داد  باید در صلاحیت قاضی تردید کنیم .

رییس دیوان عالی کشور به مردم توصیه کرد: اطلاعات حقوقی خود را بالا ببرند، چون خیلی از مشکلات و تشکیل پرونده‌ها و نارضایتی‌ها به دلیل ناآگاهی از اطلاعات حقوقی است .

انتهای پیام/ی

سفررییس دیوان عالی کشور به کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.