سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۱۳ هزار رأس دام در چابهار واکسینه شدند

معاون مدیرکل و رئیس اداره دامپزشکی چابهار گفت: ۱۳ هزار و ۳۷۴ رأس دام سبک و سنگین در سه ماهه ابتدایی سال جاری در این شهرستان علیه بیماری‌های واگیر و مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  اولیا میرلاشاری معاون مدیرکل و رئیس اداره دامپزشکی چابهار اظهار داشت: ۱۳ هزار و ۳۷۴ رأس دام سبک و سنگین در سه ماهه ابتدایی سال جاری در این شهرستان علیه بیماری‌های واگیر و مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۲ هزار و ۵۹۵ راس گوسفند و بز علیه بیماری آبله، هزار و ۶۲ راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی و ۷۷ قلاده سگ صاحب دار علیه بیماری خطرناک هاری واکسینه شده‌اند.

وی افزود: اقدامات این سازمان برای حفظ و تضمین سلامت دام‌های منطقه و کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دامی و مشترک بین انسان و دام انجام می‌شود.

رئیس دامپزشکی چابهار ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور واکسیناسیون دام‌ها نقش بسزایی در حفظ سرمایه‌های دامی کشور دارد و از گسترش بیماری‌های مشترک پیشگیری و باعث ارتقاء سطح بهداشت عمومی و امنیت غذایی می‌شود.

وی گفت: از ابتدای سال جاری واحد مبارزه با بیماری‌های اداره دامپزشکی چابهار بر اساس برنامه‌های واکسیناسیون کشوری جمعیت دامی شهرستان را زیر پوشش واکسیناسیون قرار داده است.

انتهای پیام/ع

واکسیناسیون دام در چابهار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.