رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: واکسیناسیون تب برفکی دام‌های سنگین در راستای اجرای دستورالعمل‌های دفتر بهداشت از امروز در این استان آغاز شد.

روح الله زاهدی مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: این برنامه واکسیناسیون به طور فراگیر و همه جانبه در قالب ۵۰ تیم واکسیناسیون بخش‌های خصوصی و دولتی در سیستان و بلوچستان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه که این طرح تا ۱۰ مرداد ماه در سیستان و بلوچستان ادامه دارد پیش بینی کرد؛ تا پایان اجرای این طرح بیش از ۱۰۰ هزار راس دام سنگین این استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شوند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: بیماری تب برفکی یک بیماری عفونی و به شدت واگیر دامی است که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت دام و فرآورده‌های دامی محسوب می‌شود.

زاهدی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان به خاطر همجواری با کشور‌های پاکستان و افغانستان همواره مورد تهدید سرایت بیماری تب برفکی از این کشور‌ها بوده، اما با طراحی و اجرای به موقع برنامه‌های بهداشتی قرنطینه‌ای توسط دامپزشکی استان میزان بروز بیماری در واحد‌های اپیدمیولوژیک دامی در سال‌های اخیر به حداقل رسیده است.

انتهای پیام/ع

واکسیناسیون دام های سنگین سیستان و بلوچستان آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار