سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۳ میلیارد ریال به جهاد کشاورزی برای مبارزه با ملخ صحرایی در ایلام

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام از اختصاص ۳ میلیارد ریال به جهاد کشاورزی برای مبارزه با ملخ صحرایی در ایلام خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سعید کریمیان مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام، گفت: ۳ میلیارد ریال با مساعدت استاندار به‌ اضافه تجهیزات هوایی و زمینی در اختیار جهاد کشاورزی برای مبارزه با ملخ صحرایی در این استان اختصاص‌یافته است.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیاری خوبی در راستای مقابله با ملخ صحرایی در این استان در حال انجام است بیان کرد : ردیابی و مبارزه با ملخ صحرایی در مناطق مرزی در حال انجام است.

کریمیان افزود: بعد از مشاهده ملخ صحرایی توسط اکیپ‌های ردیابی و پایش ملخ صحرایی و در پی تشکیل ستاد بحران استان با موضوع مبارزه با ملخ صحرایی به ریاست استاندار، تجهیز اکیپ‌های عملیاتی، مبارزه با ملخ در نوار مرزی توسط اکیپ‌های سم‌پاش آغازشده است.

وی اضافه کرد : در راستای عملیات مبارزه با ملخ‌های مهاجم که در مناطق مرزی دهلران مشاهده‌شده با همکاری دستگاه‌های مرتبط با محوریت جهاد کشاورزی تمهیدات لازم برای مقابله با این حشره ازجمله اختصاص ۳ میلیارد ریال با مساعدت استاندار به‌ اضافه تجهیزات هوایی و زمینی در اختیار جهاد کشاورزی قرارگرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام ادامه داد : تاکنون در سطح بیش از ۵ هزار هکتار عملیات مبارزه با ملخ‌های مهاجم در مناطق مرزی شهرستان دهلران انجام‌شده و پیش‌بینی می‌شود به لحاظ فصل زادوولد ملخ‌ها سطح آلودگی این مناطق بیشتر شود.

وی افزود : پس از تائید ورود ملخ صحرایی از سمت عراق به مرز‌های استان، نشست ستاد بحران با قید فوریت شبانه در استانداری با حضور کلیه دستگاه‌ها تشکیل شد و اقدامات اولیه از سوی جهاد کشاورزی استان و هنگ مرزی به‌منظور مقابله با ملخ‌های صحرایی که به شهرستان دهلران واردشده انجام شد.

گفتنی است در پایان خردادماه سال جاری گزارش‌هایی از حضور ملخ صحرایی در مناطق مرزی دهلران اعلام‌شده بود.

انتهای پیام/غ

مبارزه با ملخ صحرایی در ایلام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.