سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار خراسان رضوی:

اصناف نقش موثری در عصر حاضر که جنگ اقتصادی است ایفا کردند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: اصناف هم در تولید مستقیم و هم در ایجاد یک حلقه مطمئنه میان تولید و مصرف نقش‌آفرین هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در مراسم جشن ملی روز اصناف، گفت: اصناف هم در تولید مستقیم و هم در ایجاد یک حلقه مطمئنه میان تولید و مصرف نقش‌آفرین هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی  اظهار داشت: اصناف پس از انقلاب در دوران‌های مختلف نقش‌آفرین ظاهر شده و این اثرپذیری بر هیچکس پوشیده نیست و در کنار بخش دولتی و خصوصی در مسیر خدمت به مردم تلاش می‌کنند.

رسولیان افزود افزود: مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر نقش اصناف دارند و بندهای ۱، ۲، ۱۹ و ۲۱ به نقش مردم بر مردم که نمونه بارز آن صنوف مختلف هستند تاکید شده است و این موضوع در خراسان رضوی در قالب ۱۲ منطقه با مشارکت بیش از ۷۵ گروه صنفی فعال شده و روزبه‌روز در حال تقویت است و اصناف هم در تولید مستقیم و هم در ایجاد یک حلقه مطمئنه میان تولید و مصرف نقش‌آفرین هستند.

وی با بیان اینکه اصناف در سطح استان در حوزه توزیع بسیار نقش‌آفرین ظاهر شدند، تصریح کرد: با وجود توزیع بسیار خوب محصول در امر نظارت بر قیمت آن‌طور که باید کار نشد و می‌خواهیم که با همکاری تمامی مجموعه‌ها نظارت بهتری صورت پذیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در راستای بهتر نظارت بر محصول از زمان تولید تا زمان توزیع تفاهم‌نامه مشترکی میان معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و اتاق اصناف مشهد منعقد شده تا نظارت کافی و لازم از زمان تولید تا مصرف به‌خوبی انجام شود.

رسولیان با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز موجب رونق فعالیت صنوف تولیدی شد و کالای آن‌ها را با کالا‌های مشابه خارجی قابل رقابت کرده است، گفت: همچنین در نتیجه تغییر نرخ ارز قاچاق کالا حالت عکس به خود گرفت و از قاچاق واردات به قاچاق صادرات تغییر کرد؛ با این حال طبق برنامه‌ریزی انجام شده تامین مواد اولیه از طریق اختصاص ارز برای صنوف تولیدی آسان‌تر از سال گذشته شده است.
 
انتهای پیام//ف.غ

اصناف حلقه مطمئنه میان تولید و مصرف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.