سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منصوریان: ذوب‌آهن در حال حاضر مثل تیم ملی است/ شروع لیگ عقب بیفتد، ضرر می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت: اگر در شروع لیگ تغییر برنامه‌ای رخ دهد، تیمم ضرر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا منصوریان مربی فوتبال ایران در خصوص جلسه هم‌اندیشی مربیان با سازمان لیگ، اظهار کرد: مربیان در خصوص نکاتی که در فصل گذشته مشکلاتی را بوجود آورده بودند، بحث کردند. اما ۲ موضوع وجود داشت که عمده‌ی مربیان روی آن‌ها اصرار داشتند، اول به خاطر تعداد بازی‌های زیادی که تیم‌ها در طول فصل دارند تعداد بازیکنان بزرگسال از ۱۸ به ۲۰ تغییر پیدا کند.

او ادامه داد: مسئله بعدی درباره ناهنجاری‌های زیادی که در لیگ داریم، تعداد کارت‌ زردها را برای محرومیت از ۴ به ۵ برسانیم. یعنی بار اول هر بازیکن با ۵ کارت محروم شوند و بار بعدی بعد از دریافت چهارمین کارت زرد از بازی بعدی محروم شوند. چرا که یک مدافع نباید ترس داشته باشد که با دریافت یک کارت زرد بازی بعدی را از دست می‌دهد.

بحث استفاده بیشتر از بازیکنان زیر 22 سال را مطرح کردم

منصوریان گفت: یک موضوع دیگری هم که من خیلی به آن علاقه دارم موضوع بازیکنان بین ۲۳ تا ۲۵ سال و البته بازیکنان زیر ۲۲ سال بود. وقتی که من سال گذشته می‌خواستم ۴ بازیکن زیر ۲۲ سال را به بازی بفرستم، با اضافه کردن آن‌ها به لیست بازیکنان مجبور بودم از سهمیه بازیکنان بزرگسالم کم کنم. حالا برای اینکه بتوانیم به جوانگرایی ادامه دهیم  پیشنهاد دادم که اگر ۲ بازیکن زیر ۲۲ سال در زمین داشته باشم، معادل آن ۲ بازیکن دیگر زیر ۲۲ سال را روی نیمکت داشته باشم.

 شروع لیگ عقب بیفتد، ذوب‌آهن ضرر می‌کند

او افزود:  مباحث‌ دیگری نیز در جلسه مطرح کردیم، اما برگزاری لیگ هر سال بهتر است و با توجه به تقویم سال بعد، ما از ۲ هفته پیش برنامه یک ساله مان را بستیم و اگر تغییر برنامه‌ای به وجود بیاید تیم ما ضرر خواهد کرد. شروع لیگ هرچقدر عقب‌تر باشد ذوب‌آهن بیشتر ضرر می‌کند، چون اگر لیگ در زمان قبلی که اعلام شده است آغاز نشود، ما بدون بازی رسمی باید سراغ حریف آسیایی مان برویم، اما سازمان لیگ قول داده تا یکی از بازی‌های ما را هشتم برگزار کند تا ما با احتساب ۶ بازی دوستانه دیگر به مصاغ حریف مان در لیگ قهرمانان آسیا می‌رویم.

چرا ناظران بازی، کارشناسان داوری هستند

او در خصوص دیگر حواشی موجود در لیگ گفت: اما مشکلاتی در لیگ هم داریم که در جلسات مطرح کردیم. همچون فحاشی‌ها، این که فوتبال را باید محروم از تماشاگر کرد یا میزان جرایم را بالا برد و بحث‌های ناظری بازی‌ها که من خودم می‌گویم چرا ناظر یک بازی می‌تواند کارشناس داوری هم باشد. این موضوع برا من شبهه ایجاد می‌کند. 

باید این جلسات را سالی  ۳ بار تکرار کنیم

این جلسات اگر در سال ۳ بار تکرار شود استفاده‌ی بیشتری می‌توانیم بکنیم. مربی‌های جوانی مثل جواد نکونام و باتجربه‌هایی مثل حسین فرکی ایده‌های خوبی داشتند و تلاش کردیم تا به سازمان لیگ کمک کنیم نه اینکه با ادبیاتمان بخواهیم روبروی هم قرار بگیریم.

چرخه اصلی مربیان ایرانی در این جلسات حضور داشتند

سرمربی تیم فوتبال ذو‌ب‌آهن اصفهان در خصوص غیبت نمایندگان ۸ باشگاه لیگ برتر‌ی در این جلسات، تصریح کرد: در اتاق امروز جلسه حدود ۲۷، ۲۸ مربی حضور داشتند که چرخه اصلی مربیان فوتبال ایران در این جلسه حضور داشتند و مطمئنا افرادی که امروز حضور داشتند نمایندگان غیبان نیز بودند و ایده‌هایی که در جلسات مطرح می‌شد، همه مربیان نیز روی آن هم‌نظر بودند و فکر می‌کنم غایبان هم در جلسات بعدی حضور خواهند یافت.

ذوب‌آهن در حال حاضر مثل تیم ملی است

منصوریان در خصوص آخرین اخبار از وضعیت ۳ بازیکن تیمش که با خدمت سربازی درگیر هستند، خاطرنشان کرد: در آخرین تماسی که با آذری مدیر عامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان داشتم، از او خواستم تا مسئولان حوزه نظام وظیفه و همه‌ی آن‌هایی که ارتباطی با این قضیه دارند را متوجه کنند که ذوب‌آهن الآن یک نماینده ملی است و مثل تیم ملی می‌ماند. ما بودجه آنچنانی نیز نداریم که بخواهیم هزینه‌های ۵۰، ۶۰ میلیاردی انجام دهیم. چرا که کل بودجه باشگاه ما با وجود حضور ۲۵ تیم ورزشی، ۳۵ تا ۴۰ میلیارد است. این ۳ بازیکن هم جز مهمترین بازیکنان مان هستند، اما هنوز در تمرین تیم ما حضور ندارند.


بیشتر بخوانید:

شکوری: با آسیب شناسی ضعف های فوتبال را به حداقل می رسانیم/ کمیته اخلاق یکی از بازوهای فوتبال است

خطیبی: باید ۷۰ درصد ماشین سازی را ترمیم کنیم/ امیدوارم لیگ بدون حاشیه‌ای را تجربه کنیم

اردلان: استارت تمرینات تیم سایپا را از دهم تیر ماه می‌زنیم


انتهای پیام/

اظهارات علیرضا منصوریان در جلسه هم‌اندیشی مربیان لیگ برتر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.