سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد؛

ضرورت توجه به باز سازی کانالا و قنات های ذخیر و انتقال آب در استان سمنان

میر عماد گفت: بازسازی کانال‌های ذخیره آب، قنات‌ها و کانال‌های انتقال آب برای جلوگیری از تنش آبی و توسعه استان مدنظر قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان سمنان گفت: بهره وری در تولید محصول و رفع چالش کم آبی در بخش کشاورزی استان سمنان نیازمند تخصیص و جذب اعتبار است و فرمانداران نسبت به تأمین و تخصیص منابع مالی در این بخش پیشگام باشد.

وی با تأکید بر ضرورت بازسازی کانال‌های ذخیره آب، قنات‌ها و کانال‌های انتقال آب برای جلوگیری از تنش آبی و توسعه استان افزود: توزیع اعتبار‌های فصلی با برنامه ریزی اصولی در استان سمنان مورد توجه قرار گیرد و مدیریت مصرف آب نیازمند تلاش تمامی مدیران مربوط است.

میرعماد خاطر نشان کرد: اعتبار‌های ملی بسیار قابل توجهی برای نصب سامانه‌های نوین آبیاری و اصلاح الگوی مصرف در استان سال گذشته تخصیص یافت.

وی با اشاره به اینکه اقدام‌های جهاد کشاورزی به گفته مسئولان و کارشناسان در نصب سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان سمنان در سال‌های گذشته چشمگیر و مطلوب بوده استبیان کرد: اعتبار‌های استانی در کنار اعتبار‌های ملی می‌تواند رویکرد اصلاح الگوی مصرف در بخش کشاورزی را عملیاتی کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تخصیص به موقع اعتبار‌ها می‌تواند در بلندمدت در کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی مؤثر باشد و همه با هم باید برای اصلاح الگوی مصرف در این بخش تلاش کنیم.

انتهای پیام / م

اعتبار‌های استانی برای افزایش بهره وری کشاورزی تخصیص یابد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.