محمد اسماعیل غنیان گفت: با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و تحقق این طرح شاهد کاهش مشکلات ناشی از بیکاری در استان سمنان خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد اسماعیل غنیان مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه برای سال ۹۸ ایجاد شغل برای ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر در استان سمنان برنامه‌ریزی شده است،گفت: با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی این طرح تعهد آور محقق خواهد شد تا شاهد کاهش مشکلات ناشی از بیکاری در سطح باشیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای رفع مشکل بیکاری در سطح استان سمنان انجام شده که از دغدغه‌ها در این زمینه کاسته است،افزود: در سال‌های گذشته تمامی طرح‌های تعهدی سمنان در بحث ایجاد اشتغال محقق شد.

دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان با بیان اینکه در چهار سال گذشته دست کم برای ۴۵ هزار نفر در استان شغل ایجاد شده است، ابراز داشت: این نشان دهنده عزم دولت و مسئولان برای مبارز با مشکل بیکاری است تا جایی که امروز سمنان رتبه ممتاز بین استان‌های کشور در این شاخص را دارد.

غنیان با بیان اینکه سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد است، گفت: یکی دیگر از اقدامات مثبت در راستای اشتغال در سطح استان، رونق تولید و دست‌گیری از کارخانجات و واحد‌های تولیدی دچار مشکل تحت عنوان سامانه بهین یاب بود که در سال‌های اخیر توانسته سهم خوبی در اشتغال استان ایفا کند.

وی با بیان اینکه بخش معدن در استان سمنان تقریباً یک چهارم تمام اشتغال را به خود اختصاص داده است، گفت: سرمایه گذاری و همچنین ایجاد واحد‌های فرآوری معادن می‌تواند اشتغال این بخش را نیز تقویت کند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان همچنین تامین آب برای کشاورزی را نیز مهم دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه یک پنجم اشتغال استان معادل ۱۸ تا ۲۰ درصد به بخش کشاورزی تعلق دارد، آب می‌تواند ارتقای اشتغال این حوزه را نیز به همراه آورد.

انتهای پیام / م

ضرورت هم افزایی دستگاه های اجرایی در تحقق اشتغال

 

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.