سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی جنوب استان اردبیل راه اندازی شد

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوثر از آغاز به کار اولین کارگاه دائمی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی جنوب استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی درویشی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوثر صبح امروزدر بازدید از این کارگاه گفت: کارگاه تراش سنگ متناسب با اقلیم و ظرفیت‌های منطقه راه اندازی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در منطقه منابع سنگی به وفور یافت می‌شود دایر شده و می‌تواند در سال رونق تولید فرصت‌های شغلی متعددی را به دنبال داشته باشد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوثر اظهار کرد: کارآموزان این کارگاه از تمامی شهر‌های جنوب استان اردبیل در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.

درویشی گفت: این کارگاه در سه شیفت کاری و در هر شیفت با آموزش ۸ نفر همراه است و در دوره ۴۵ روزه فرصت آموزش ۲۴ کارآموز را فراهم ساخته است.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی این کارگاه ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است، افزود: با توجه به اینکه این رشته بازار کار قابل توجه داشته و فروش مطلوبی دارد و فعلا بازار اشباع نشده است، می‌تواند برای کارآموز فرص شغلی مناسبی محسوب شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوثر تصریح کرد: تاکنون کارگاه تراش سنگ فقط در مرکز استان دایر شده بود و این مهم فرصت مطلوبی برای رونق تولیدات صنایع دستی شهر‌های جنوب استان خواهد بود.

انتهای پیام/ع

ایجاد فرصت های شغلی متعدد در کارگاه تراش سنگ های قیمتی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.