سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آغاز طرح تابستانه سفر در سال ۹۸/ مشکل بزرگی که همچنان به قوت خود باقی است

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور جزئیاتی جدید از طرح تابستانه سفر در سال ۹۸ را مطرح کرد.

فریدون محمدی دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، جزئیات طرح تابستانه را چنین تشریح کرد: طرح تابستانه ستاد هماهنگی خدمات سفر بر اساس روالی که این ستاد دارد، از ابتدای تیر ماه و با ابلاغ دستورالعمل طرح تابستانه به ستاد‌های اجرایی خدمات سفر استان‌های سراسر کشور آغاز شده است. در این دستورالعمل چارچوب اجرایی، سیاست‌ها، برنامه‌ها و تمام کار‌هایی که ستاد‌های هماهنگی خدمات سفر استان‌ها یعنی استانداری‌ها، ادارت کل استان‌های سراسر کشور و ۲۲ دستگاه در سطح ملی باید برای خدمات سفر انجام بدهند، درج شده است.

وی افزود: طرح تابستانه ستاد هماهنگی خدمات سفر وظایفی را مشخص کرده است؛ البته هر کدام از دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر خودشان وظایف و مأموریت‌ها و برنامه‌هایی دارند. مثلا مأموریت ذاتی راهداری رسیدگی به امور مربوط به راه‌هاست. ستاد هماهنگی خدمات سفر موظف است که این دستگاه‌ها را با یکدیگر هماهنگ کند تا خدمات و کار‌هایی که انجام می‌دهند، با یکدیگر هماهنگ و از موازی‌کاری پرهیز شود تا در نهایت خدمات بهتری را به شهروندان ارائه بدهند.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور اظهار کرد: هم‌اکنون با فرا رسیدن فصل تابستان همه ستاد‌های اجرایی خدمات سفر استان‌ها جلساتشان را گذاشته‌اند و تقسیم کاری که از قبل بوده، مجدد به آن‌ها ابلاغ شد. سازمان‌ها و ۲۲ عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر در محور‌های مواصلاتی و جاده‌ها خدماتی که لازم است به مسافران تابستانی ارائه شود را از ابتدای تیرماه ارائه می‌دهند و از اقداماتی که انجام می‌دهند، گزارشی به ما خواهند داد. آمار مسافرانی هم که عازم استان‌های سراسر کشور شده‌اند، هر ۱۵ یا ۲۰ روز یک بار به دست ما می‌رسد.

محمدی در ادامه با بیان اینکه وضعیت سرویس‌های بهداشتی بین مسیر‌ها همیشه یکی از مشکلات جاده‌های ما بوده است، گفت: اقداماتی برای حل این مشکل انجام شده است؛ اما این اقدامات با توجه به گستردگی حجم جاده‌های کشور و زیاد بودن مسافرت‌های داخلی، کافی نیست و باید کار بیشتری انجام بشود. نکته این است که تعداد زیادی مجتمع خدمات بین راهی ایجاد شده و این مجتمع‌ها بهترین سرویس‌های بهداشتی را دارند. من به شهروندانی که در محور‌های مواصلاتی کشور مسافرت می‌کنند توصیه می‌کنم، سعی کنند بیشتر از مجتمع‌های خدمات بین راهی که در طول اتوبان‌ها و جاده‌ها تابلوی مسیریاب دارند، استفاده کنند زیرا این مجتمع‌ها مجوز دارند و زیر نظر سازمان‌های راهداری و گردشگری هستند.

وی تصریح کرد: براساس تحقیقات نیروی انتظامی و پلیس، بیش از ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری مقاصد اتفاق می افتد و من به همه توصیه می‌کنم که ۵۰، ۴۰ یا ۳۰ کیلومتر مانده به مقصد حتما توقف و استراحتی بکنند تا خستگی شان در برود. سپس به مسیر خود ادامه بدهند.


انتهای پیام/

 

برچسب ها: گردشگری ، سفر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.