سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور؛

حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان مالیات در کشور وصول شد

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان مالیات از مودیان در سه ماهه نخست امسال وصول شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  نادر جنتی  در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در این مدت باید بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد‌های مالیاتی وصول می‌شد که تاکنون حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان آن محقق شد.

وی ادامه داد: امیدواریم که با همکاری همه مودیان مالیاتی بویژه در منبع اشخاص حقوقی تا پایان تیر امسال مبلغ عدم تحقق یافته سه ماهه امسال جبران شود.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور افزود: مودیان مالیاتی به علت صدور و ابلاغ برگه قطعی به موقع دستورالعمل مالیات مقطوع سال ۹۶ اعتماد بسیار خوبی به سازمان امور مالیاتی پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: سال ۹۶ یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مالیات مقطوع را پذیرفتند که این آمار در سال گذشته به یک میلیون و ۴۱۸ نفر افزایش یافت.

جنتی ابراز امیدواری کرد که با استمرار این اعتماد ۲ طرفه و تعامل بسیار خوب و سازنده بین مودیان و سازمان امور مالیاتی همچنان شاهد مشارکت فعالانه مردم و مودیان مالیاتی در برنامه‌های ترسیمی این سازمان برای توسعه کشور باشیم.

وی اظهارنامه‌های مالیاتی تسلیم شده تا پایان مهلت قانونی یعنی خرداد امسال را ۲ میلیون و۷۶۱ هزار و ۷۱۰ فقره عنوان کرد و افزود: اظهارنامه‌های تسلیم شده این مدت نسبت به مدت مشابه ۱۵۰ هزار مورد افزایش را نشان می‌دهد.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: اشخاص حقوقی تا پایان تیر فرصت دارند که اظهار نامه مالیاتی عملکرد سال ۹۷ را ارسال کنند.

وی بیان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور در اقدام بسیار ارزنده‌ای که در راستای تسریع و تسهیل در کار مودیان مالیاتی برای عملکرد سال ۹۷ انجام داده با اختیارات حاصل از تبصره ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم دستور العملی را صادر کرد که بر مبنای آن صاحبان مشاغل مشمول گروه سوم بدون تسلیم اظهار نامه، مالیات سال گذشته خود را به صورت مقطوع پرداخت کنند.

جنتی گفت: در این راستا برابر دستور العمل مذکور آن دسته از صاحبان مشاغل که مالیات عملکرد سال ۹۶ آنان کمتر از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود در سال ۹۷ نیز بدون هیچ گونه افزایشی مالیات خود را به صورت مقطوع پرداخت کنند.

وی ادامه داد: همچنین صاحبان مشاغل با عملکرد مالیاتی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون تومان در سال ۹۶ حداکثر با پنج درصد افزایش مالیات سال ۹۷ خود را پرداخت کنند.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده در کل کشور حدود ۸۰ درصد این دسته از مودیان مالیات سال ۹۶ آنان کمتر از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده که مالیات سال ۹۷ این دسته از افراد بدون افزایش دریافت شد.

وی گفت: همچنین براساس این دستور العمل به منظور مشارکت بیشتر مودیان مقرر شد چنانچه مالیات سال ۹۶ افراد مشمول دستورالعمل باشند و به قطعیت نرسیده باشد و مالیات تشخیصی آنان در سال ۹۶ کمتر از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد در سال ۹۷ نیز دقیقاً براساس همان تشخیص سال ۹۶ مالیات سال گذشته خود را بدون افزایش و مقطوع پرداخت کنند.

جنتی بیان کرد: منظور از مالیات مقطوع مطابق دستورالعمل ابلاغی این است که سازمان امور مالیاتی مقرر کرد حداکثر برگ قطعی باید تا پایان شهریور صادر و به مودیان مربوطه ابلاغ شود بنابراین تحت هیچ شرایطی پرونده و یا اظهارنامه این دسته از مودیان مورد رسیدگی یا حسابرسی ادارات مالیاتی واقع نمی‌شود.

وی تصریح کرد: پرونده و یا اظهارنامه مالیاتی افرادی که مشمول گروه سوم که مفاد دستورالعمل را پذیرفته و مالیات مقطوع خود را براساس دستورالعمل پرداخت کرده اند به هیچ وجه از سوی ادارات مالیاتی مورد رسیدگی مجدد قرار نمی‌گیرد مگر اینکه بعد اسناد و مدارک به دست آید که حاکی از این باشد مالیات بیشتری پرداخت کنند که براین اساس مابه تفاوت آن مالیات برابر مقرارت مطالبه می‌شود.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۸۰ درصد مالیات اخذ شده در کشور از منابع شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، بین ۶ تا هفت درصد مشاغل، ۱۰ درصد حقوق و بقیه سایر منابع است.

وی بیان کرد: این سازمان در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده سال گذشته بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان عوارض وصول و در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور قرار داده است.

جنتی افزود: همچنین در ۲ ماهه امسال حدود چهار هزار میلیارد تومان مالیات وصول و به حساب شهرداری‌ها واریز شده است.

وی استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، فارس و آذربایجان در رده‌های برتر کشور در پرداخت مالیات معرفی کرد.

انتهای پیام/ع

۸۰ درصد مالیات اخذ شده در کشور از منابع شرکت‌ها و اشخاص حقوقی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.