سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی فارس:

والدین راهکار‌های پیشگیری از مصرف مواد مواد مخدر را به فرزندان خود بیاموزند/مصرف مواد مخدر ضریب هوشی را بالا می‌برد؟

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی فارس گفت: والدین، راهکار‌های پیشگیری از مصرف مواد مواد مخدر مانند مهارت نه گفتن را به فرزندانشان بیاموزند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کارمند رتبه ۱۵ مهدی نعمایی رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی فارس، از مواد مخدر به عنوان تهدیدی که جوانان و خانواده‌ها را مورد هدف قرار داده، نام برد و اظهار کرد: خانواده به عنوان نخستین نهاد اجتماعی در جامعه با اتخاذ تدابیر مناسب و کنترل رفتار فرزندان در پیشگیری از مواد مخدر، نقش بسزایی ایفاء کنند.

وی به نقش تاثیرگذار آشفتگی و ناهمگونی خانواده‌ها در شیوع اعتیاد اشاره کرد و گفت: ضعف مهارت رفتاری بین اعضای خانواده از عوامل موثر شیوع اعتیاد به شمار می‌آید.

نعمایی با بیان اینکه مواد مخدر علاوه بر تاثیری که بر افزایش میزان جرایم و در نتیجه کاهش امنیت و احساس امنیت دارد، ادامه داد: همه ساله بخش قابل توجهی از منابع انسانی و اقتصادی جوامع به صورت مستقیم و غیر مستقیم به مقابله و درمان اعتیاد در جامعه اختصاص می‌یابد.

وی، اعتیاد به مواد مخدر را به عنوان مادر همه جرایم و آسیب‌ها در جامعه دانست و بیان کرد: مواد مخدر باعث رواج و انتشار جرایم در جامعه می‌شود، از این رو خرید و فروش مواد افیونی موجب می‌شود افراد بیشتری وارد جرگه ارتکاب جرم شده و خود را با مصرف به موادمخدر آلوده سازند.

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس به ترویج باور غلط در جامعه مبنی بر نقش موثر مصرف موادمخدر از جمله شیشه در کاهش وزن و لاغری و زیبایی اندام اشاره کرد و گفت: برخی افراد سودجو، اقدام به فروش این مواد می‌کنند لذا به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم فریب این حرف‌های دروغین را نخورند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این باور غلط مبنی بر اینکه مصرف این گونه مواد در شب امتحان، ضریب هوشی و میزان درک و فهم را بالا می‌برد، نیز وجود دارد، گفت: مصرف مواد مخدر خصوصاً شیشه موجب تخریب سلول‌های مغزی شده و قابل برگشت نیست و به اعتیاد فرد منجر می‌شود.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس فارس، مواد مخدر را حربه دشمنان برای آلوده کردن جوانان به مواد مخدر و تضعیف بنیان و نهاد خانواده‌ها دانست و اضافه کرد: برای مبارزه جدی، نیازمند بسیج همگانی و ارتقاء استراتژی فرهنگی و بالا بردن میزان آگاهی‌های عمومی هستیم و از رسانه‌های جمعی و دستگاه‌های دولتی و مهمتر از همه خود مردم انتظار داریم تا در این امر در کنار هم به مبارزه و مقابله با این بلای خانمانسوز بپردازند.

انتهای پیام/چ

والدین فرزندان خود را با مضرات مواد مخدر آشنا کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.