سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل انجمن تخصصی صنعت سلولزی در گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان از تشکیل انجمن تخصصی صنایع سلولزی با هدف رونق زراعت چوب و رفع نیاز‌های این صنعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق‌پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: انجمن تخصصی صنایع سلولزی با هدف رونق هرچه بیشتر زراعت چوب و رفع نیاز‌های این صنعت در استان تشکیل می‌شود.

وی، با اشاره به حجم سرمایه گذاری انجام شده در صنایع چوب و ام دی اف در استان، افزود: با راه اندازی این طرح‌های صنعتی موجود در گیلان، حجم تولید نئوپان و ام دی اف به ۵ میلیون مترمکعب در سال خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: چنانچه بستر‌های تشویقی لازم برای زارعان حرفه‌ای چوب فراهم شود و الگوی کشت مناسبی را هم فرهنگ سازی کنیم، قطعاً مشکل تأمین مواد اولیه این صنعت در گیلان رفع خواهد شد.

فرهاد دلق‌پوش افزود: باید از گونه‌های مرغوب تست شده و از نوع درختان زود رشد با توجه به پتانسیل‌های اقلیمی گیلان بهره ببریم تا هم حفاظت و احیای جنگل‌ها و هم تأمین مواد اولیه کارخانجات سلولزی، رونق اقتصاد و اشتغال استان محقق شود.

وی، استفاده مطلوب از اراضی ۶۳ هزار هکتاری موجود را برای ایجاد ارزش افزوده ضروری دانست و گفت: تولید و مصرف چوب در گیلان باید با ارزش افزوده و بهره وری بالا همراه شود و این مهم جز با انجام کشت صنعتی و استفاده از گونه‌های درختی مناسب امکان پذیر نخواهد شد و در واقع با این کار صنعت چوب و صنایع وابسته به آن تقویت و حتی منجر به افزایش اشتغال بومیان منطقه نیز خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، با اشاره به تصویب حذف تعرفه وارداتی و صدور مجوز واردات چوب با پوست به عنوان راهکاری دیگر برای رفع مشکل صنعت سلولزی استان، تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل مشکل تأمین مواد اولیه از صدور مجوز جدید در این صنعت خودداری می‌کنیم و برای تعیین تکلیف واردات چوب نیز پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

 

انتهای پیام/م.ع

انجمن تخصصی صنعت سلولزی در گیلان تشکیل می‌شود

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.