سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گزارش داد؛

عربستان و امارات متکی به آمریکا هستند

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه اردن اعلام کرد امنیت امارات متحده عربی و عربستان سعودی وابسته به آمریکا و حضور نظامی این کشور در منطقه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «حسن براری» استاد روابط بین‌الملل دانشگاه اردن در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی اعلام کرد اوضاع امنیتی عربستان سعودی و امارات بسیار شکننده است.

حسن براری گفت: موضع عربستان و امارات وابسته به موضع آمریکا است و ما به خوبی می‌دانیم که این گروه بی (یعنی بولتون، بن زائد، بن سلمان و بنیامین نتانیاهو) هستند که می‌خواهند اوضاع منطقه را متشنج کنند. هم اکنون این گروه نمی‌تواند جدای از آمریکا اقدامی انجام دهد. از این رو همیشه می‌بینیم که این‌ها پیرو و تابع آمریکا هستند.

امنیت امارات متحده عربی و عربستان وابسته به آمریکا و حضور نظامی این کشور در منطقه است. اما این کشور‌ها باید بدانند که پس از حادثه سرنگونی پهپاد آمریکایی نظریه بازدارندگی آمریکا بر باد رفت.

موضع‌گیری‌های سران عربستان و امارات نشان‌دهنده شکنندگی اوضاع امنیتی این کشورهاست زیرا کشور‌های خلیج‌فارس نمی‌توانند از مرز‌ها و آب‌های منطقه‌ای‌شان حمایت کنند. این امر این پیام را به جامعه جهانی می‌دهد کشور‌های حوزه خلیج‌فارس که نمی‌توانند از خود دفاع کنند و نمی‌توانند زمام امور را به دست بگیرند نقشی در پرونده ایران ندارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۳ تير ۱۳۹۸
تفرقه بیانداز و حکومت کن روشی که آمریکا ئیها برای دوشیدن سران نالایق برخی کشورهای ثرتمند حاشیه جنوبی خلیج فارس بکار گرفته اند . بجای اینکه ثروت این کشوره جهت آبادانی منطقه و خود این کشورها خرج شود متاسفانه صرف خرید تجهیزات نظامی گران قیمت از دول غربی میشود و برای ویران کردن کشورهای اسلامی مثل سوریه ،عراق ویمن و... میشود .