سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت۲هزار و ۴۰۰ مدرسه به همت خیرین در استان کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه خیرین در تمام مراحل به آموزش و پرورش کمک کردند، گفت:۲هزار و ۴۰۰ مدرسه در استان به همت خیرین ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در بیست و یکمین همایش تجلیل از ۲۰ خیر مدرسه ساز گفت: نظام تعلیم و تربیت نظامی پویا، هدفمند و متولی یاددهی و یادگیری بوده است.

وی افزود: این نظام متولی تربیت نسلی نو اندیش، با تقوا و با اخلاق است و اکنون شاهد طلایی‌ترین دوران تاریخ آموزش و پرورش یعنی اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش هستیم.

اسکندری نسب در ادامه گفت: امیدواریم که در سال تحصیلی ۹۸ و ۹۹ این سند در تمامی مدارس استان اجرا شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از نیمی از مدارس کشور کرمان توسط خیرین ساخته شده است، بیان داشت: مدرسه محلی برای زندگی کردن دانش آموزان، کسب مهارت زندگی ، تقویت و تربیت افرادی برای ورود به جامعه است و هرچه این محیط شاد وبا نشاط باشد در آینده کمتر دچار مشکل خواهیم شد.

اسکندری با اشاره به اینکه این اهداف فقط با همکاری میسر می‌شود، گفت: هر جایی که آموزش و پرورش با مشکل مواجه شده است خیرین کمک کرده اند حتی در زمان وقوع بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله نیاز‌های اموزش و پرورش را تامین کرده اند.

وی بیان داشت: خیرین افرادی هستند که در جهت تداوم، توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس به مسئولین آموزش و پرورش کمک کردند و بی شک این افراد از خود گذشتند تا آسایش برای دانش آموزان فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰ خیر با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند، افزود: در سال تحصیلی ۹۷ و ۹۸ خیرین استان بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان به اموزش و پرورش کمک کردند.

اسکندری نسب افزود: با وجود کمک‌های خیرین، اما هنوز ۶۱۲ مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷۰ مدرسه کانکسی، ۴۶ مدرسه کپری، ۱۸۱ مدرسه چادری و ۲۳۲ مدرسه خشت و گلی در سراسر استان به صورت پراکنده وجود دارد که نیازمند کمک خیرین هستیم.

در ادامه جلسه بصیری معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان با ابراز خرسندی از خدمات و همراهی‌های خیرین گفت: نیت و اقدامات خیرین در دانشگاه‌ها و آموزش وپرورش در کشور زبان زد است.

بصیری گفت: استان کرمان دارای بیش از ۶۰۰ هزار نفر دانش آموز و بیش از ۵ هزارو ۴۰۰ واحد فضای آموزشی است که ۲۵۰ خیر مدرسه ساز در آن مشارکت داشته اند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری در این مراسم از عطا احمدی، خیر مدرسه ساز قدر دانی کرد وگفت: امیدواریم در کنار شما خیرین، جامعه خوب وسالمی را تحویل آینده سازان بدهیم.

انتهای پیام/ی

تجلیل از خیران مدرسه سازکرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.