سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سندرز: ترامپ به دنبال کسب اعتبار از خاموش کردن آتشی است که خود آن را می‌افروزد

سناتور دموکرات ایالت ورمونت از اقدامات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران و ایجاد تنش در منطقه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، از اقدامات این هفته ترامپ علیه ایران انتقاد کرد و گفت: «ترامپ به دنبال آن است تا کشور را تا آستانه جنگ پیش ببرد و سپس خوش‌نامی برطرف کردن تنش‌ها را به نام خود ثبت کند».

سناتور سندرز در مصاحبه‌ با برنامه «فیس د نیشن» شبکه سی بی اس استراتژی ترامپ در خاورمیانه را به اعتباری برای خاموش کردن آتشی که خود آن را برافروخته، تشبیه کرد. نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در این مصاحبه گفت مثل این است که کسی یک بسته کاغذ را آتش بزند و سپس آن را خاموش کند. او به ایجاد بحران کمک می‌کند و سپس تلاش می‌کند آن را متوقف کند.

اظهارات سناتور سندرز در حالی مطرح شد که پیشتر رئیس جمهور آمریکا مدعی شده بود در آخرین لحظات فرمان لغو حمله به نقاطی در خاک ایران را صادر کرده است.

شایان ذکر است در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه (۳۰خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.