سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارچاق‌کن‌ها، زمینه ساز نارضایتی مردم از دادگستری/ افزایش ۱۰ شعبه تجدید نظر تا پایان امسال

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: دلال‌ها و کارچاق کن‌ها با ادعای کذبِ آشنایی با مسئولان و قضات، اعتماد مردم را در برخی پرونده‌های قضایی جلب و از آن‌ها اخاذی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حبیبی رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر اینکه بخشی از نارضایتی هایی که علیه دادگستری‌ها ایجاد می‌‎شود به واسطه دلال‌ها و کارچاق کن‌هاست گفت: این دلال‌ها با عناوین مختلف از جمله آشنایی با فلان مسئول یا قاضی، اعتماد مردم را جلب کرده و از مردم به بهانه انجام سریع تر پرونده، اخاذی می‌کنند.

وی ادامه داد: ما به مردم اصفهان می‌گویم هر کسی در اصفهان ادعا کرد که با قاضی و رئیس کل  آشنا هستم، باور نکنند و با تماس با حفاظت اطلاعات به شماره ۱۵۸۰ این دلال ها و افراد متخطی را معرفی کنند.
 
 

افزایش ۱۰ شعبه تجدید نظر تا پایان امسال

 
رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: اطاله دادرسی همچنان مشکلی است که مردم را با دشواری روبرو کرده است و با جذب نیرو‌های جدید به دنبال آن هستیم که زمان رسیدگی کاهش پیدا کند؛ وضعیت در دادسرا خوب است، ولی در بخش تجدید نظر با مشکل جدی روبرو هستیم و میزان پرونده‌ها با توسعه شعب همگون نبوده است.

وی افزود: باید بیش از ۵۰ شعبه تجدید نظر فعال می‌شده، ولی تنها ۳۲ شعبه داریم و دست دوستان بسته بود، زیرا دادگاه تجدید نظر نیاز به قاضی باتجربه دارد؛ یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار بنده است، افزایش حداقل ۱۰ شعبه تجدید نظر تا پایان امسال است و معتقدیم این پتانسیل در اصفهان وجود دارد.

حبیبی ادامه داد: در سال ۹۷ حدود ۷ هزار پرونده از کاشان و شهرستان‌های اطراف به مرکز استان ارجاع شده است و به دنبال آن هستیم حداقل چند دادگاه تجدید نظر را در شهرستان کاشان ایجاد کنیم که مجوزات لازم را در این راستا گرفته‌ایم.


خاک برداری از ساختمان جدید دادگستری

 
رئیس کل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: خوب نیست که دستگاه قضایی به دنبال ساخت و ساز ساختمان جدید باشد و باید به سمتی حرکت کنیم که پرونده‌ها کاهش پیدا کند و همین ساختمان‌ها هم مازاد شود، ولی مصادیق مجرمانه در ایران بسیار بالاست و به همین دلیل پرونده‌ها زیاد است، در همین راستا زمین خوبی در سمت شرق اصفهان اختصاص یافته که خاکبرداری این پروژه شروع شده و قرار است ساختمانی با زیربنای ۴۰ هزار مترمربع ساخته شود.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.