سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه:

رژیم صهیونیستی باید شهرک‌سازی را فوراً متوقف کند

هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه توسعه شهرک‌های صهیونیستی را نقض آشکار حقوق بین‌الملل عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی یو ان تی وی سازمان ملل‎، نیکلای ملادِنوف، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در نشست روز پنجشنبه شورای امنیت با غیرقانونی خواندن توسعه شهرک سازی‌های اسرائیلی، توقف فوری و کامل شهرک سازی در اراضی اشغالی را خواستار شد.

ملادنوف که گزارشی درباره اجرای قطعنامه ۲۳۳۴ به شورای سازمان ملل ارائه می‌داد با استناد به این قطعنامه توسعه شهرک‌های اسرائیلی را نقض آشکار حقوق بین الملل عنوان کرد.

او تاکید کرد به رغم مفاد این قطعنامه نه تنها تا کنون اقدامی برای توقف فعالیت‌های شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله بیت المقدس شرقی صورت نگرفته بلکه مقامات اسرائیلی طرح احداث حدود ۶ هزار واحد مسکونی در اراضی اشغالی از جمله ۵۵۰ واحد در بیت المقدس شرقی را تصویب و یا اجرا کرده اند.

ملادنوف گفت: تخریب و تصاحب ساختمان‌های فلسطینیان از سوی اسرائیل در سراسر کرانه غربی اشغالی از جمله بیت المقدس شرقی ادامه دارد و در نتیجه آن ۱۰۴ تن آواره شده‌اند.

او ادامه داد: اوضاع در غزه با توجه به سخت‌تر شدن شرایط زندگی برای مردم همچنان وخیم است. این غم انگیز و غیرقابل قبول است که مردم همچنان در جریان برگزاری راهپیمایی با حملات موشکی اسرائیلی‌ها کشته و زخمی می‌شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.