سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سبزوار تولیدکننده مهم پنبه در کشور است

سبزوار در خراسان رضوی با سطح زیر کشت افزون بر پنج هزار هکتار یکی از مناطق مهم تولید این محصول به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم هزارجریبی مشاور وزیر جهادکشاورزی و مجری طرح پنبه کشور  در بازدید از مزارع پنبه بخش روداب سبزوار  گفت: امسال بیش از ۸۲ هزار هکتار از کشتزار‌های کشور زیر کشت پنبه رفته است که این میزان نسبت به پارسال ۱۱ هزار هکتار افزایش دارد.

وی تصریح کرد: خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی، فارس، گلستان و اردبیل عمده مناطق کشت پنبه کشور هستند که سبزوار با سطح زیر کشت افزون بر پنج هزار هکتار یکی از مناطق مهم تولید این محصول به شمار می‌رود.
 
مشاور وزیر جهادکشاورزی و مجری طرح پنبه کشور گفت: در سال زراعی کنونی ۲۲ هزار هکتار پنبه کشور که معادل یک چهارم کل آن است در خراسان رضوی کشت شده و بدین لحاظ این استان نخستین قطب تولید پنبه کشور به شمار می‌رود.

هزار جریبی افزود: کشت نشای پنبه در سال‌های اخیر شروع شده که امسال در سطح بیش از ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشور اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: کوتاه شدن زمان کاشت و داشت، کاهش نوبت‌های آبیاری، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید از مزایای کشت نشایی پنبه است.

مشاور وزیر جهادکشاورزی و مجری طرح پنبه کشور گفت: برای حمایت از کشاورزان و افزایش عملکرد تولید، بذر‌های اصلاح شده شامل ارقام سپید، خرداد، ارمغان، ورامین، خورشید، شایان و ساجدی و همچنین ارقام خارجی از کشور‌های ترکیه و یونان در اختیار پنبه کاران قرار گرفته است.

هزار جریبی افزود: زراعت پنبه در ردیف محصولات اقتصاد مقاومتی قرار گرفته و وزرات جهاد کشاورزی با تأمین بذر‌های اصلاح شده، کنترل آفات و بیماری‌ها و توسعه مکانیزاسیون برداشت پنبه شرایط افزایش عملکرد، بهره وری آب، کاهش هزینه‌ها و کسب درآمد مناسب برای کشاورزان را فراهم کرده است.
 
انتهای پیام//ف.س


خراسان رضوی نخستین قطب تولید پنبه کشور است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.