سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷ مرکز خرید تضمینی مشغول خرید گندم در جنوب کرمان هستند

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: برداشت گندم مرغوب از مزارع جنوب استان کرمان ادامه دارد و همزمان ۷ مرکز خرید تضمینی، مشغول خرید گندم هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فرامرز رستگاری مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت : در سال زراعی جاری براساس برنامه های وزارت جهاد کشاورزی و همکاری کشاورزان ، بیش از 40 هزار هکتار از اراضی حاصلخیز جنوب کرمان به کشت گندم اختصاص یافته است و با توجه به تلاش کشاورزان منطقه و بارش مناسب نزولات آسمانی ، پیش بینی می شود بیش از 180 هزار تن محصول گندم با کیفیت مطلوب و استاندارد از این مزارع برداشت شود.

وی افزود : همزمان با برداشت گندم که از ماه گذشته آغاز شده است 7 مرکز خرید تضمینی گندم در جنوب استان کرمان هم فعال شده و مشغول خرید گندم هستند .

 رستگاری ، این 7 مرکز را شامل سیلوی جیرفت، کارخانه آرد جیرفت، کارخانه آرد کهنوج ، و مراکز خرید در چاه دادخدا ، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب ذکر کرد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان همچنین با اشاره به فعالیت برخی دلالان برای خرید گندم از کشاورزان و خارج کردن آن از کشور گفت: با توجه به تحریم‌ های ظالمانه دشمن و نوسان ارزش پول ملی، برخی معاندان نظام جمهوری اسلامی که چشم دیدن اقتدار این نظام مردمی را ندارند برای ضربه زدن به اقتصاد کشور ، با اجیر کردن شبکه های دلالی در مناطق مرزی و نفوذ بر فعالان بازار داخلی برای خرید محصولات استراتژیک و خارج کردن آن از کشور و تحت فشار قرار دادن مردم زمینه سازی می کنند.

 رستگاری افزود: هر چند ممکن است قیمت‌های پیشنهادی دلالان اغوا کننده باشد اما منافع ملی و منافع درازمدت کشاورزان عزیز ایجاب می کند، زمینه جولان این شبکه های مخل نظام اقتصادی را مسدود کنیم و محصولات تولیدی استراتژیک مانند گندم و کلزا فقط به مراکز خرید تضمینی دولت که همیشه و در همه شرایط سخت اقتصادی ، حامی کشاورزان است تحویل داده شود.

انتهای پیام/س

ادامه برداشت گندم از مزارع جنوب کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.