سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای توسعه گردشگری نیاز به برند سازی داریم

استاندار اصفهان گفت: برای توسعه گردشگری نیاز به برند سازی داریم و مهمترین موضوعی است که باید در اصفهان دنبال شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس رضایی استاندار اصفهان دیروز در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: اگر قرار باشد گردشگری در ایران شکل بگیرد تنها چند شهر مهم هستند که این ظرفیت‌ها را در خودشان به دلایل متعدد ایجاد داده‌اند که در بین همه آن‌ها اصفهان نگین انگشتری است و هیچ کس نمی‌تواند در درستی این گزاره شک کند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: در استان اصفهان ۲۲ هزار اثر تاریخی و محوطه باستانی شناسایی، ۱۸۰۰ اثر باستانی ثبت ملی و هفت اثر تاریخی نیز در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شده که همگی دلایلی بر اثبات این مدعا هستند.

وی در تشریح دیگر از دلایل ادعای خود بیان کرد: چهار اثر معنوی مهم اصفهان مانند مراسم قالیشویان مشهد اردهال و مهارت قالی‌بافی در کاشان به ثبت جهانی رسیده‌اند، ۱۲۵ میراث ناملموس ثبت ملی شده‌اند و ۳۱ موزه دولتی و خصوصی با ۲۳ هزار شیئ تاریخی در اصفهان وجود دارد.

رضایی یادآورشد: از سال ۱۱۹۱ تا سال ۱۹۹۶ در لندن مشغول تحصیل بودنم و در آن دوران فهمیدم ۷۵ درصد درآمد کشور انگلیس از گردشگری و توریسم است.

استاندار اصفهان در پیشنهادی عنوان کرد: برای توسعه گردشگری نیاز به برند سازی داریم و مهمترین موضوعی است که باید در اصفهان دنبال شود.

وی افزود: سیاست‌گذاری مناسب در راستای شناسایی بازار‌های هدف جدید گردشگری برای جذب هر چه بیشتر گردشگر خارجی پیشنهاد دوم اینجانب است، این راه را هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند طی کند و با هماهنگی به منظور هم‌افزایی می‌توانیم این راه را طی کنیم وگرنه با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نخواهد شد.

سیاست‌گذاری مناسب با همکاری سفارت‌ها رایزنان فرهنگی از دیگر الزامات توسعه گردشگری است، آثار تاریخی اصفهان در غربت خاصی هستند و برای بیرون بردن این آثار از غربت باید استفاده از روش‌های جدید برای معرفی سنت‌های کهن و میراث فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/م

 

مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و گردشگری در اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.