سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی ؛

ساخت مجتمع کشت و صنعت در «گوردیم» کنارک آغاز شد

کلنگ مجتمع کشت و صنعت میگو و میوه‌های گرمسیری با حضور معاون باغبانی وزارت جهادکشاورزی، رئیس سازمان شیلات ایران، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از فعالان اقتصادی در روستای ساحلی گوردیم کنارک به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمدعلی طهماسبی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی  اظهار داشت: چابهار و کنارک ظرفیت‌های خوبی برای طرح‌های شیلاتی و کشاورزی دارند و می‌توانند به افزایش تولید و رونق اشتغال کمک کنند.

مهندس محمدعلی طهماسبی افزود: کلنگ زنی احداث باغ‌های میوه‌های گرمسیری و گلخانه در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار و اشتغالزایی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر موجب خرسندی و زمینه ساز رونق توسعه و اشتغال است.

وی گفت: چابهار به سبب آب و هوا و خاک حاصلخیز برای کشت‌های گلخانه‌ای بسیار مناسب است و می‌تواند در مدت کوتاهی سوددهی لازم را برای سرمایه گذار به ارمغان آورد و برای مردم منطقه نیز مؤثر باشد.

رئیس سازمان شیلات ایران نیز در این مراسم اظهار داشت: مجتمع پرورش میگو مکران در زمینی به مساحت ۷۵۰ هکتار و با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومان توسط گروه سرمایه گذاری پتروشیمی باختر در قالب شرکت کشت و صنعت مکران اجرا می‌شود.

نبی الله خون میرزایی افزود: این پروژه در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه سواحل مکران و رونق تولید اجرایی شده تا شاهد اشتغال و تولید و توسعه منطقه باشیم.

وی ادامه داد: فاز نخست این طرح در اوایل سال آینده افتتاح می‌شود و می‌تواند برای بیش از ۸۰۰ نفر اشتغالزایی و سالانه چهار هزار و ۵۰۰ تن میگو تولید کند.

وی از حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان محلی و مردم قدردانی کرد و افزود: رونق تولید و ایجاد اشتغال از برنامه‌های مهم دولت است و در این راستا گام‌های مهمی برداشته شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: از هرگونه سرمایه گذاری در سراسر استان حمایت و تمام زمینه‌ها را فراهم می‌کنیم.

احمدعلی موهبتی افزود: مجتمع کشت و صنعت مکران به اشتغال و تولید کمک می‌کند و نقش مؤثری در محرومیت زدایی و توسعه سواحل مکران دارد.

وی تاکید کرد: تمام مسئولان موظف به همراهی و همکاری با سرمایه گذاران هستند و نباید هیچ مانعی بر سر راه آنان وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ع

معاون وزیر جهاد کشاورزی  در چابهار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.