سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۱۷۰۰ داوطلب سلامت در طرح کنترل فشار خون علوم پزشکی زاهدان مشارکت دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بیش از هزار و ۷۰۰ داوطلب سلامت همگام با تیم سلامت در اجرای طرح ملی غربالگری و کنترل فشارخون و ارائه آموزش به شهروندان حوزه زیر پوشش این دانشگاه مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سید مهدی طباطبایی  اظهار داشت: داوطلبان سلامت نمونه بارز مشارکت مردمی در برنامه‌های سلامت هستند به طوری که فعالیت‌های ارزشمندی را اطلاع رسانی و آموزش به مردم در طرح فشارخون انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با هدف شناسایی افراد و پیشگیری از عوارض فشار خون در افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان آغاز شده و در ۲ بخش اطلاع رسانی و آموزش از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد و تشخیص و درمان از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر به اجرا در آمده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: این طرح با هدف افزایش آگاهی جامعه نسبت به بیماری فشار خون بالا و پیامد‌های خطرناک آن، شناسایی افراد مبتلا به فشار خون و درمان به موقع آن‌ها اجرایی شده است.

طباطبایی افزود: فشارخون ۱۲۰ هزار نفر در محدوده زیر پوشش این دانشگاه از ابتدای اجرای طرح غربالگری مورد سنجش قرار گرفته است.

وی افزود: همزمان با اجرای این طرح ۴۴۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۱۴ پایگاه بیمارستانی و ۱۲ داروخانه علاوه بر ایستگاه‌های سیار که در مراکز پرتردد شهر‌ها قابل دسترسی است افراد را از لحاظ ابتلاء به پرفشاری خون سنجش و رقم فشار خون آنان را در سامانه کشوری ثبت می‌کنند.

انتهای پیام/گ

 طرح کنترل فشار خون علوم پزشکی زاهدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.