سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بسیج محوری برای مدیریت ارائه خدمت به مردم کشور/ ناهماهنگی؛ عامل ایجاد اختلال در امداد رسانی به مناطق سیل زده

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: بسیج با شبکه بزرگی که دارد می‌تواند محوری برای مدیریت و ارائه خدمت به مردم کشورمان باشد.

ابراهیم متولیان رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ظرفیت بسیج کشور در ایجاد هماهنگی بین بخشی اظهار کرد: وزیر بهداشت در صحبت‌های اخیر خود و در نهمین کنگره حوادث و بلایا به عملکرد جزیره‌ای و ناهماهنگ سازمان‌های امدادرسان اشاره کرد؛ هدف از برگزاری این کنگره ایجاد هماهنگی بین این سازمان‌ها در امر امدادرسانی و هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیج در همه اقشار کشور حضور و به عبارتی شبکه مویرگی دارد، می‌تواند ساختار مناسبی برای ایجاد این همبستگی باشد؛ بسیج از افراد زیادی با مهارت‌های مختلف تشکیل شده است و در محلات بین دانشجویان، دانش آموزان و اقشار مختلف جامعه فعالیت دارد پس می‌توانیم با ایجاد هماهنگی بین اعضای مختلف این سازمان که از رشته‌های مختلف هستند، ساختار یکپارچه‌ای در کمک به مناطق آسیب دیده داشته باشیم؛ در سیل‌های اخیر که کشور را درگیر کرده بود، موارد بسیاری را شاهد بودیم که ناهماهنگی‌های موجود باعث می‌شد تا امدادرسانی‌ مناسبی در مناطق آسیب دیده انجام نشوند یا در برخی موارد کمک‌های مردمی ناگهان به یک منطقه فرستاده می‌شد.

شرط افزایش بهره‌وری بسیج جامعه پزشکی

متولیان بیان کرد: بسیج با توجه به شبکه بزرگی که در کشور دارد می‌تواند محوری برای مدیریت و ارائه خدمت به مردم کشورمان باشد. همراه شدن سازمان‌های درون بخشی با بسیج جامعه پزشکی می‌تواند بهره وری استفاده از امکانات را تا حد زیادی افزایش دهد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: امیدوارم بتوانیم با محوریت بسیج، هماهنگی بیشتری بین سازمان‌های امدادی در هنگام بروز حوادث و بلایا ایجاد کنیم و با بهره‌گیری از  شبکه بزرگی که در کشور داریم، فعالیت جهادی عملکرد مناسب‌تری را شاهد باشیم.


وی بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی کشور می‌تواند با نیروی انسانی قوی و کارشناسی که دارد وزارت بهداشت را در امر خدمت رسانی به مردم جامعه همراهی می‌کند؛ سابقه ارائه چنین خدماتی در سازمان بسیج وجود دارد پس باید  از ایجاد اختلال در امر امداد رسانی جلوگیری کنیم.

متولیان یادآوری کرد: امیدواریم که سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور بتواند وزارت بهداشت و درمان کشور را در امر امدادرسانی همراهی کند و کارهایی را که بنا به انجام آن داشتیم و تا به امروز انجام نشده است، بر عهده بگیریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.