سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد وزیر کار انگلیس از موضع بوریس جانسون درباره برکسیت

«امبر راد» با انتقاد از طرفداران آتشین برکسیت گفت: این اشتباه است که بگوییم مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد، ما در ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، امبر راد، وزیر کار انگلیس، امروز (یکشنبه) با انتقاد از طرفداران آتشین برکسیت (خروج انگلیس از  اتحادیه اروپا) گفت این اشتباه است که گفته شود هر اتفاقی که بیافتد، این کشور ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

راد در گفتگو با خبرگزاری «اسکای نیوز» اظهار کرد: «نگرانی من آن است که برخی از نامزد‌ها با این رویکرد با برکسیت برخورد می‌کنند که یا این کار را انجام بده و یا بمیر».

او در ادامه افزود: «این افراد تبعات و تاثیرات این تصمیم را بر شغل مردم در نظر نمی‌گیرند».

راد که در انتخابات نخست‌وزیری انگلیس طرفدار جرمی هانت -وزیر امور خارجه کنونی این کشور- است، گفت: «گفتن این جمله به راحتی که ما قطعا در ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم، به نظر من اشتباه است».

گفته می‌شود این انتقاد راد خطاب به جانسون است که شانس بالاتری نسبت به باقی نامزد‌ها برای جانشینی ترزا می‌ دارد؛ هرچند خود وزیر کار انگلیس به طور شفاف به این مسئله اشاره نکرد.

پیش از این جانسون، وزیر امور خارجه پیشین انگلیس و نامزد نخست‌وزیری این کشور، در کمپین انتخاباتی خود گفته بود قصد دارد انگلیس را در ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج کند. او خطاب به هم‌حزبی‌های محافظه کار خود گفته بود تاخیر در برکسیت به معنای شکست است و شکست یعنی جرمی کوربین (رهبر حزب مخالف).

جانسون که سه سال پیش انگلیس را به سوی همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا سوق داد اکنون موضع سختی را اتخاذ و اعلام کرده است انگلیس با توافق یا بدون آن آخر اکتبر از این اتحادیه خارج می‌شود. به نظر می‌رسد جانسون از حمایت بیشتر محافظه‌کاران در پارلمان برخوردار است و در میان سایر اعضای این حزب که قرار است جانشین ترزا می‌ را برگزینند، محبوبیت خاصی دارد.

در حال حاضر در انگلیس ده نامزد برای جانشینی ترزا می‌ در حال رقابت هستند و موضوع برکسیت بزرگترین مشکل بر سر راه کسی است که به شماره ۱۰ خیابان داونینگ، مقر نخست‌وزیری، راه می‌یابد. برکسیت تاکنون دو نخست وزیر را به زیر کشیده است، حالا باید دید نخست وزیر سوم با این موضوع چگونه برخورد می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.