سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفیت‌های سرمایه گذاری در حوزه معدن منطقه آزاد ماکو بی نظیر است

مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ظرفیت‌های منحصر بفرد و ویژه منطقه آزاد ماکو در حوزه معدن، فرصت‌های خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است.

آرش یوسف زاده مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،در تشریح اقدامات سه ماهه این مدیریت گفت: برگزاری مزایده معادن و محدوده‌های معدنی و برگزاری جلسه هم اندیشی فعالین حوزه معادن منطقه و تشکیل هیات موسس خانه معدن در منطقه از اقدامات این مدیریت است.
 
وی با اشاره به لزوم پاسخگویی و اطلاع رسانی اقدامات به شهروندان افزود: همچنین در سه ماه گذشته نهایی سازی تفاهم نامه استقرار دفتر نمایندگی نظام مهندسی معدن در منطقه، تعیین تکلیف معادن بهره برداری غیرفعال و محدوده‌های معدنی اکتشافی راکد، انعقاد قرارداد همکاری و اقدام در خصوص زنجیره ماده معدنی منیزیم (اکتشاف تا فرآوری)، انعقاد همکاری و شروع به کار در خصوص زنجیره بازالت و توسعه معدنکاری سبز در منطقه، صدور ۳ فقره پروانه بهره برداری، ۴ فقره پروانه اکتشاف و یک فقره گواهی کشف از دیگر اقدامات این مدیریت بود.
 
یوسف زاده در تشریح برنامه‌ها و رویکرد سازمان در حوزه معدن نیز اظهار داشت: توسعه صنایع معدنی و تمرکز بر بخ۷ ش فرآوری مواد معدنی جهت ایجاد ارزش افزوده و اشتغال و پرهیز از خام فروشی، تکمیل زنجیره مواد معدنی دارای پتانسیل در منطقه از قبیل منیزیت، سیلیس و مس فعالیت بر روی سنگ تزئینی منطقه به ویژه نوع منحصربفرد آن (مرمریت مشکی ماکو) و برندسازی با هدف صادرات برای آن و ایجاد واحد‌های سنگبری مدرن با کیفیت روز دنیا از جمله برنامه‌های آتی این مدیریت است.
 
وی ادامه داد: همچنین ارائه تسهیلات در خصوص اجازه واردات ماشین آلات، دستگاه‌ها و تجهیزات معدنی بدون عوارض گمرکی، توسعه اصولی حوزه اکتشاف بر مبنای جدیدترین و مقرون به صرفه‌ترین روش‌های روز اکتشاف ماده­معدنی، ترویج و توسعه معدنکاری سبز و دوست دار محیط زیست (سطح تخریب پایین و بازسازی) با وضع ضمانت‌های اجرائی قانونی لازم از دیگر برنامه هاست.
 
مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به حجم سرمایه گذاری در ۱۵ ماه از سال ۹۷ تا کنون در حوزه معدن و صنایع معدنی گفت: در حوزه معدن ۸۰۰ میلیارد ریال (بهره برداری و اکتشاف)، در حوزه صنایع معدنی (فرآوری مواد معدنی) خارجی ۱۵ میلیون دلار و داخلی: ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
 
وی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری در حوزه معدن بیان داشت: سرمایه گذاری در زمینه سنگ‌های تزئینی و ساختمانی، ایجاد واحد تولیدی سنگ مصنوعی، ایجاد واحد تولید آهک هیدارته و پودر میکرونیزه کربنات کلسیم، ایجاد واحد سنگبری مدرن و پیشرفته، ایجاد واحد تولید کاغذ سنگی، ایجاد واحد تولیدی صنایع دستی با استفاده از سنگ مرمر و مرمریت­های مرغوب منطقه از ظرفیت‌های سرمایه گذاری منطقه است.
 
یوسف زاده افزود: تولید گچ آلفا و صفحات گچی، سنگ بری سخت بر، تولید سنگ مصنوعی، سنگ آنتیک، استخراج و دانه بندی سیلیس، تولید فروسیلیس، استحصال اکسید منیزیم، تولید شمش منیزیم، تولید الیاف بازالتی، ایجاد واحد‌های فرآوری سنگ‌های قیمتی (به ویژه عقیق) ظرفیت‌هایی برای سرمایه گذاری است.
 
انتهای پیام/م
 

ظرفیت بالای منطقه آزاد ماکو در بخش معدن 

برچسب ها: معدن ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.