سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهیه و توزیع ۴۰۰ هزار واکسن تب برفکی در مازندران

مدیرکل دامپزشکی مازندران از تهیه و توزیع ۴۰۰ هزار واکسن برای اجرای طرح ملی واکسناسیون تب برفکی در استان خبر داد.

سیدحسین رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران در گفت و گو با گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،با بیان اینکه طرح ملی واکسناسیون تب برفکی دام سنگین از دیروز در استان آغاز شده و بمدت ۳۰ روز ادامه دارد، گفت: واکسیناسیون تب‌برفکی شامل دام سنگین سنتی در روستا‌ها، مناطق ییلاقی و عشایری و واحد‌های صنعتی استان می‌شود.
 
وی افزود: در مرحله اول طرح ملی واکسناسیون تب برفکی سعی شده است تا حدود ۴۰۰ هزار دام سنگین سنتی و صنعتی زیر پوشش قرار گیرد تا تلفات و خسارت اقتصادی ناشی از بیماری تب برفکی به حداقل برسد.
 
سیدحسین رضوانی با بیان اینکه هم اکنون ۴۰۰ هزار دز واکسن تب برفکی در اداره کل دامپزشکی استان موجود است، گفت:هزینه واکسن هر دام سنگین سنتی و صنعتی حدوده ۵ تا ۱۰ هزار تومان است که در مقایسه قیمت هر راس دام که بین ۲۵ تا ۱۰ میلیون تومان است برای دامدار هزینه در برنخواهد داشت.
 
مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: برای اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی در استان برای شهر‌های کوچک همچون کلاردشت و سیمرغ دو کارشناس دامپزشکی و شهر‌های بزرگ چهار کارشناس دامپزشکی به دامداری‌های سنتی و صنعتی برای واکسیناسیون مراجعه می‌کنند.

 رضوانی از همه دامداران، دهیاران، شرکت‌ها و واحد‌های صنعتی تقاضای همکاری برای اجرای این طرح را داریم.

وی گفت: دامداران، اتحادیه‌ها و تعاونی‌های گاوداران، واحد‌های دامداری صنعتی، دامداران روستایی استان مقررات و ضوابط بهداشتی را رعایت کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: در صورت بروز بیماری تب برفکی، ضمن جداسازی دام‌های مبتلا از دام‌های سالم، سریعاً موضوع از طریق تماس تلفنی به اداره دامپزشکی شهرستان و اداره کل دامپزشکی استان اطلاع داده شود.


انتهای پیام/آ
 


۴۰۰ هزار واکسن تب برفکی در مازندران تهیه شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.