سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز سی‌ویکمین شنبه اعتراضی جلیقه زرد‌های فرانسه

جلیقه زرد‌های فرانسه در ادامه اعتراضات به سیاست‌های اقتصادی دولت این کشور برای سی‌ویکمین هفته متوالی به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تظاهرات گسترده جنبش جلیقه زرد‌ها در فرانسه برای سی و یکمین هفته متوالی در شهر‌های این کشور از جمله پاریس آغاز شده است. مردم با حضور در خیابان‌های پاریس و دیگر شهر‌های فرانسه نسبت به سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعتراض دارند.

شمار زیادی از مردم پاریس که گفته می‌شود تعداد آن‌ها در نخستین ساعات آغاز تظاهرات به صد‌ها نفر می‌رسد راهپیمایی خود را در مسیر‌های منتهی به میادین و خیابان‌های اصلی شهر آغاز کرده اند.

پلیس نیز برای جلوگیری از به خشونت کشیده شدن تظاهرات در نقاط مختلف مسیر راهپیمایی مستقر شده است. در حال حاضر، آمار دقیقی از شمار معترضان و افرادی که قرار است در این راهپیمایی حضور یابند مشخص نیست، با این وجود گفته می‌شود تعداد آن‌ها به هزاران نفر خواهد رسید.

شنبه‌های اعتراضی جلیقه زرد‌های فرانسه از اواسط ماه نوامبر و در مخالفت با سیاست‌های اقتصادی مکرون در خصوص افزایش مالیات و هزینه‌ها که زندگی مردم عادی این کشور را هدف قرار می‌دهد، آغاز شده است.

فعالیت جنبش جلیقه زرد‌ها روز شنبه ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۸ برای نخستین بار آغاز شد و فعالان آن هر شنبه این تظاهرات را در خیابان‌های اصلی شهر سازمان دهی می‌کنند. اعضای ارشد این جنبش اعلام کرده اند تا حصول نتیجه به تظاهرات هفتگی خود ادامه می‌دهند.

تظاهرات جلیقه زرد‌ها که کانون اصلی آن پاریس، پایتخت فرانسه است، در هفته‌های گذشته به درگیری میان فعالان و نیرو‌های امنیتی منجر شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، تظاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.