سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوینی‌ها رکوردار مصرف آب در کشور

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: مردم این استان ۳۰ لیتر بیشتر از میانگین کشوری درطول شبانه روز آب مصرف می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسن پسندیده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در همایش ملی محیط زیست، مشارکت فرهنگی و اجتماعی گفت: میزان سرانه مصرف آب در جهان ۱۳۵ لیتر در طول شبانه روز است و این رقم در کشور ۱۵۰ لیتر و در استان قزوین به ۱۸۰ لیتر رسیده است.

پسندیده با اشاره به نقش باغستان سنتی قزوین در حفظ اقلیم و آب و هوای شهر، گفت: این باغستان به عنوان ریه‌های طبیعی این شهر نقش مهمی در حفظ محیط زیست و سالم سازی هوا ایفا می‌کند که باید همه برای حفظ آن بکوشند.

پسندیده، حفظ محیط زیست و مدیریت پسماند در روستا‌ها را از جمله وظایف دهیاران بیان کرد و افزود: اولویت اول دهیاران تفکیک زباله از مبدا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین سرانه فضای سبز در قزوین را هفت متر مربع اعلام کرد و گفت: این سرانه با احتساب بوستان باراجین به ۱۴ متر متر مربع می‌رسد.

داودی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین هم در این همایش گفت: اهداف مدیریت شهری قزوین در حوزه زیست محیطی و ایجاد شهری شهروند محور با مشارکت شهروندان محقق خواهد شد.

داودی افزود: شورا و شهرداری به عنوان دستگاه مردم نهاد غیردولتی در نظر دارد تا از مشارکت شهروندان در بعد فرهنگی، اقتصادی و حقوقی در حوزه زیست محیطی و حقوق شهروندی استفاده کند.

وی اضافه کرد: شورا و شهرداری از نظرات، انتقادات و پیشنهادات مطلوب و قابل اجرای شهروندان در تدوین برنامه‌ها و اجرای پروژه‌ها بهره‌مند خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به بهره گیری از نظر کارشناسان و صاحب نظران بومی در قالب شورای مشورتی سیاست‌گذاری قزوین ۱۴۰۴ (شمس) در مدیریت شهری گفت: استفاده از تجربیات تمامی شهروندان نیز در این مسیر به خصوص در حوزه محیط زیست می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

داودی با اشاره به اقدامات مهم زیست محیطی مدیریت شهری قزوین عنوان کرد: جلوگیری از توسعه شهر در باغات سنتی، ساماندهی رودخانه‌ها و باغات، اقدامات مؤثر در حوزه پسماند و سایت محمد آباد، کنترل و ساماندهی سگ‌های بلا صاحب و اجرای برنامه‌های تفکیک زباله از مبدأ از جمله این اقدامات است.

وی افزود: آموزش شهروندان، توسعه حمل و نقل عمومی، توجه به حمل و نقل سبز، ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک، بازسازی بافت‌های فرسوده، توسعه بوستان ملی باراجین و احداث دهکده طبیعت از دیگر اقدامات مدیریت شهری قزوین در حوزه زیست محیطی است.

انتهای پیام/ک

همایش ملی محیط زیست، مشارکت فرهنگی و اجتماعی در قزوین

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.