سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره‌ای با طعم سیر در روستای اتو سوادکوه

جشنواره سیر در راستای برجسته سازی شاخصه‌های هویتی منطقه و شناسنامه فرهنگی و معرفی سیر روستای اتو در منطقه کسلیان بخش زیراب سوادکوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،این جشنواره با هدف توسعه اقتصاد روستاییان منطقه کسلیان  سوادکوه ، شناسایی و معرفی ظرفیت تولید سیر منطقه اتو در سطح کشور و فرا استانی و حتی بین المللی برگزار شد.
 
فراورده‌های از سیر شامل سیرداغ و ترشیی‌های مختلف موسیر در این جشنواره عرضه شد.
 
مرغوبیت سیر اتو در منطقه کسلیان به دلیل آب و هوا و خاک نسبت به دیگرمناطق موجب شد تا خریداران از این محصولات استقبال خوبی داشته باشند.
 
دیانوش سن شناس بخشدار زیراب و مسئول برگزاری جشنواره سیر اتو نیز گفت در یک نگاه اقتصادی تلاش داشتیم تا با ارتقاع سطح تولید و ایجاد ارزش افزوده برای سیر سطح معیشت روستا را ارتقاع بدهیم و از نگاه فرهنگی هم تلاش کنیم تا بتوانیم فرهنگ بومی منطقه را صیانت کنیم .
 
وی افزود: در این راستا جشنواره‌ای برگزار شد که برنامه‌هایی را ترتیب دادیم از جمله رونمایی از تمبر ورونمایی از المان سیر در ورودی روستای اتو و برگزاری ۴۰ غرفه نمایشگاهی در تلاش هشتیم که در آن صنایع دستی و در واقع صنایع فرهنگی بخش زیراب را در معرض دید همگان قرار بدهیم تا بتوانیم گامی را در راستای توسعه منطقه بر داریم.

انتهای پیام/آ
 


نخستین جشنواره سیر اتو برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.