سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۲ هزار دختر بازمانده از تحصیل سیستان و بلوچستان جذب کلاس درس شدند

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۱۲ هزار دختر بازمانده از تحصیل این استان در سه سال اخیر جذب کلاس‌های درس شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  غلامرضا باقری سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آموزش و پرورش به همت معلمان و مشارکت علما و روحانیون با مراجعه خانه به خانه و شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل این تعداد از دختران بازمانده از تحصیل را جذب کلاس‌های درس کرده است.

وی افزود: با توجه به گستردگی و پراکندگی سیستان و بلوچستان و همچنین مسایل متعدد فرهنگی باید طرح‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای برای نگه داشت بازماندگان از تحصیل پیش بینی و اجرا شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افزون بر ۱۶۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل از سال ۹۲ تاکنون جذب کلاس‌های درس شده اند گفت: این نهاد با اجرای طرح‌های مهمی نظیر عدالت آموزشی تلاش‌های زیادی انجام داده تا مبادی بیسوادی در این استان بسته و دانش آموزان در کلاس درس حاضر شوند.

وی ساخت افزون بر هزار مدرسه، توسعه طرح روستا مرکزی و پرداخت هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان و توسعه آموزش به کمک بخش غیر دولتی در قالب خرید خدمات آموزشی با هدف تامین نیروی انسانی متخصص را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برای انسداد مبادی بیسوادی عنوان کرد.

 ۷۴۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی ۹۷ -۹۸ در ۶ هزار و ۶۰۰ مدرسه در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/ع

جذب  دختران  بازمانده از تحصیل 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.