سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر ترویج سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری؛

پیشگیری از آتش سوزی اولویت منابع طبیعی است

مدیرکل دفتر ترویج سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری پیشگیری از آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها را یکی از اولویت‌های سازمان منابع طبیعی برشمرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، دکتر جعفریان مدیرکل دفتر ترویج سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به این که در اواخر سال گذشته و همچنین اوایل سال ۹۸ شاهد بارندگی‌های قابل توجهی در کشور بودیم گفت: پیشگیری از وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها از جمله اولویت‌های سازمان می‌باشد.

وی افزود: در تمامی واحد‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در صدد هستیم تا آمار آتش سوزی‌ها را به حداقل برسانیم.

به گفته مدیرکل دفتر ترویج سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری بخش فنی و مهندسی سازمان به صورت روزانه پتانسیل بروز آتش سوزی در مراتع را رصد و به استان‌ها ابلاغ می‌کنند.

جعفریان اظهار داشت: برنامه‌های جامع برای مشارکت تشکل‌های غیر دولتی نیز برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته‌ی مدیرکل دفتر ترویج سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری آموزش جوامع محلی نیز اقدام دیگر سازمان است که در طول سال آنان با نحوه استفاده صحیح از مراتع و طبیعت و اطفاء حریق اموزش می‌بینند.

وی به مشارکت آحاد مردم برای کاهش آمار این گونه حوادث در کشور تاکید کرد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال پتانسیل آتش سوزی نسبت به بارش‌های فراوان و رویش‌های مناسب مرتعی نسبت به سال گذشته بیشتر شود که با برنامه ریزی‌های دقیق می‌توان از وقوع آتش جلوگیری کرد.

انتهای پیام /ن
 

ضرورت مشارکت مردم برای کاهش آمار حوادث در کشور

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.