سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا: ایران در مسیر نادرستی قرار دارد!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی متناقض، به ایران حمله کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری این وزارتخانه در پاسخ به این سوال خبرنگار که پرسید: چرا زمانی که شما برجام را یک توافق خوب نمی دانید از ایران می خواهید که در این توافق باقی بمانند؟آیا تناقضی در سخنان شما مشاهده نمی شود؟ مدعی شد: به نظرم این موضوع تناقضی ندارد. ما از ابتدای کار این دولت به صراحت گفته ایم که خواهان آن نیستیم که ایران به سلاح اتمی دست پیدا کند. این موضوعی فاجعه بار برای خاورمیانه (غرب آسیا) خواهد بود. موضع ما تغییر نکرده است.

وی در ادامه، در پاسخ به این سوال خبرنگار که پرسید: منظور شما این است که برخی محدودیت ها بهتر از نبود محدودیت است، ادعا کرد: ایران در مسیر نادرست است. شواهدی که گزارش کنونی آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می دهد آنها چالشی برای صلح و ثبات بین المللی هستند. ما به سیاست فشار حداکثری خود در خصوص برنامه اتمی آنها و تروریسم و اقدامات مخرب آنها در منطقه ادامه می دهیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا درباره سفر آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن به ایران و میانجیگری وی گفت: هر کاری که نخست‌وزیر ژاپن بتواند انجام دهد از آن حمایت می‌کنیم. ما این را چند هفته پیش که در اوج تنش‌ها بودیم هم گفتیم. گفته‌ایم هر کاری که جامعه بین‌المللی بتواند برای جلوگیری از اقدامات ایران در جهت تشدید تنش‌ها انجام دهد پیامی است که امیدواریم متحدان ما آن را ارسال کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ایران ، برجام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.