یک منبع آلمانی به سی‌ان‌ان گفت دولت این کشور برای ارسال مدیر کل سیاسی وزارت خارجه این کشور به تهران با آمریکا مشورت نکرده است.

آلمان: برای ارسال دیپلمات خود به تهران با آمریکا مشورت نکردیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آلمانی به سی‌ان‌ان گفت دولت این کشور برای ارسال مدیر کل سیاسی وزارت خارجه این کشور به تهران با آمریکا مشورت نکرده است.

بر این اساس، دولت آلمان قبل از ارسال «ینس پلوتنر» مدیر کل سیاسی وزارت خارجه این کشور به تهران تنها با اتحادیه اروپا، چین و روسیه مشورت کرده است و پلوتنر حامل پیامی از طرف ایران نبوده است.

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم ساعاتی قبل‌تر در کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران ارسال پیام‌های محرمانه به ایران از طریق هیئت‌های آلمانی و عمانی را رد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولت آمریکا از طریق هیئت‌های سایر کشورها به ایران پیامی ارسال کرده‌اند گفت: «فکر می‌کنم ما پیام‌های که به ایران می‌دهیم را خیلی علنی گفته‌ایم.» این در حالی است که روزنامه «زود دویچه سایتونگ» آلمان به نقل از منابع نوشته بود برلین در تلاش است تا در تهران میانجیگری کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار