این مقام مسئول مراحل اجرایی این پل را احداث ۲ عدد فونداسیون همراه با پایههای سنگی موقت برای انتقال پل خرپایی فلزی بر روی پایههای موقت احداثی بر شمرد و افزود: تخریب عرشه شامل دال بتنی و تیرهای بتنی فرسوده و تخریب ۲ عدد پایه اصلی پل و تخریب ۲ عدد فونداسیون قدیمی پل و درمرحله بعدی احداث ۲ عدد فونداسیون با ابعاد آرماتورگذاری جدید، احداث ۲ عدد پایه سنگی جدید و احداق ۲ عدد شناژ بر روی پایههای جدید جاگذاری با یک عدد تیر بتنی جدید و احداث عرشه پل شامل تیر بتنی و دال و اجرای قرنیز و نرده و پیاده رو است.
حبیب زاده توضیح داد: مراحل پایانی شامل ساخت یک عدد دستک همراه با فونداسیون و دیوار سنگی برای هدایت آب و نیز ساخت رادیه و برید به طول ۵۰ متر و به عرض ۴۳ متر در کف رودخانه است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقلجادهای شهرستان ارومیه در یکی از عوامل اصلی تخریب این پل را برداشت غیراصولی مصالح از بستر رودخانه عنوان کرد و گفت: بخش سیلوانا با دارا بودن ۱۰۰ روستا و برخورداری ۶۸ درصدی روستاها از نعمت راه آسفالته مناسب یکی از بخشهای پرجمعیت شهرستان ارومیه محسوب میشود.
انتهای پیام/م